لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

آتش‌نشانی دزفول: انفجار در زاغه مهمات پادگان ارتش مهار شد


 انفجار زاغه مهمات ارتش در دزفول شامگاه چهارشنبه
انفجار زاغه مهمات ارتش در دزفول شامگاه چهارشنبه

سازمان آتش‌نشانی دزفول اعلام کرد آتش‌سوزی در زاغه مهمات تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول بامداد پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند، «به طور کامل» مهار شده است.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود که وقوع آتش‌سوزی و انفجارهای مهیب در زاغه مهمات یک پادگان در دزفول، شامگاه چهارشنبه به وحشت ساکنان دزفول و اندیمشک منجر شده است.

عبدالحسین معظم‌فر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول، روز پنج‌شنبه به تلویزیون دولتی ایران گفت آتش‌سوزی در زاغه مهمات ارتش «در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه به طور کامل مهار شد».

به گفته آقای معظم‌فر، وقوع حریق در زاغه مهمات تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش در دزفول ساعت ۲۱ چهارشنبه به آتش‌نشانی خبر داده شد و آتش‌نشانان و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

به گفته این مقام ایمنی، مأموران این سازمان ساکنان واقع در نزدیکی حادثه را از منطقه خارج کردند.

امیرعیسی‌زاده، سرپرست فرمانداری دزفول، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اعلام «مهار کامل» آتش‌سوزی و انفجار مهمات جنگی گفت: «این حادثه تلفات جانی نداشته همچنین تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در محل حادثه مستقر هستند و وضعیت تحت کنترل است».

بنابر گزارش‌ها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شدت انفجارهای شامگاه چهارشنبه به حدی بود که خانه‌های اطرف پادگان تخلیه شد و ترافیک سنگینی در جاده دزفول-اندیمشک پدید آمد.

شماری از شاهدان عینی به رسانه‌های ایران گفته‌اند صدای انفجار همچنان در طول شب در دزفول شنیده می‌شد.

در همین حال روابط عمومی ۲۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد تخلیه منازل سازمانی نزدیک محل حادثه «به منظور رعایت و در امان ماندن خانواده‌های کارکنان ساکن در منازل سازمانی» صورت گرفت و «پس از رفع خطر» خانواده‌ها به خانه‌های خود مراجعه کرده‌اند. این بیانیه می‌افزاید «هم‌اکنون وضعیت منطقه کاملا عادی و بدون هیچ خطری» گزارش شده است.

به گفته سرپرست فرمانداری دزفول، مقام‌های نظامی تحقیقاتی را درباره علت دقیق وقوع حادثه آغاز کرده‌اند.

گذشته از مناطق نظامی، مقام‌های ایران حتی درباره وقوع حادثه در تأسیسات صنعتی نیز به جزئیات چندانی اشاره نمی‌کنند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا، فارس و رادیو فردا / ح.ر. / ج
XS
SM
MD
LG