لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

فعالان ملی-مذهبی به آیت‌الله خامنه‌ای: برای مصالح کشور زندانیان را آزاد کنید



نویسندگان نامه به آیت‌الله خامنه‌ای
نویسندگان نامه به آیت‌الله خامنه‌ای
پنج فعال کهنه‌کار ملی- مذهبی، در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای از وی درخواست کرده‌اند به خاطر «مصالح کشور» دستور آزادی زندانیان سیاسی، به ویژه افراد بیمار، را صادر کند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، احمد صدر حاج سیدجوادی، حسین شاه حسینی، اعظم طالقانی، محمد بسته‌نگار و نظام‌الدین قهاری با اشاره به سوابق خود در قبل از انقلاب «شرایط خطیر کنونی» را یادآور شده و از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته‌اند به خاطر «مصالح کشور» دستور آزادی زندانیان سیاسی را صادر کند.

این فعالان ملی و مذهبی می‌نویسند: «در چند سال گذشته برخوردهای تحدیدکننده‌ای به فعالان حوزه سیاست، فرهنگی، دانشجویی، کارگری، رسانه‌ای و… شده و در یک سال گذشته نیز تشدید گردیده است. بطوری که در مراسم تشییع جنازه شادروان مهندس سحابی، منجر به شهادت دختر ایشان، هاله سحابی و متعاقب آن آقای هدی صابر در زندان گردید.»

بازداشت «فعالان فرهنگی، سیاسی و… از جمله آقایان محمد توسلی، سعید مدنی، مسعود پدرام ، علیرضا رجایی و بسیاری از شخصیت‌ها» دیگر مواردی است که نویسندگان این نامه به آن متذکر شده‌اند.

پنج فعال ملی- مذهبی به بازداشت نرگس محمدی هم اشاره کرده و نسبت به سرنوشت این فعال حقوق بشر ابراز نگرانی کرده‌اند.

نویسندگان این نامه تاکید می‌کنند که «خبرهای موثق»حاکی از این است که نرگس محمدی مجدداً «دچار فلج عضلانی» شده و می‌نویسند: «دو فرزند خردسال او در غیبت پدر که علیرغم فعالیت‌های مسالمت‌آمیز قانون سیاسی، ۱۴ سال زندان جمهوری اسلامی را تحمل کرده و هم‌اکنون از روی اجبار درخارج از کشور به سر می‌برد و هیچوقت از قانون‌گرایی و اصلاح‌طلبی عدول نکرده است. در شرایط خاص کودکانه خود بسر می‌برند.»

این پنج فعال کهنه‌کار ملی-مذهبی در پایان خطاب به رهبر جمهوری اسلامی می‌نویسند: «درخواست دستور مستقیم جنابعالی برای استخلاص و آزادی کلیه شخصیت‌های زندانی به‌ویژه افراد بیمار باتوجه به مصالح کشور و جلوگیری از تهدید امنیت ملی و رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی آنها را داریم.»
XS
SM
MD
LG