لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

برتری پرسپولیس در شب شکست راه آهن


اولین شب از هفته هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با برد پرسپولیس و صدرنشینی صبا قم به پایان رسید.

در مهم‌ترین بازی پرسپولیس با کادر جدید مدیریتی‌اش در شیراز میهمان فجر سپاسی بود که این مسابقه با برتری ۲ بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

سرخپوشان پس از ناکامی در شهرآورد تهران و تغییراتی که در راس مدیریت و هیات مدیره خود دیدند، در دقیقه ۹۰ به یک نتیجه مناسب دست پیدا کردند.

وحید هاشمیان در دقیقه ۷۰ و فقط لحظاتی پس از ورود به زمین، گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

ایوب کلانتری در دقیقه ۷۸ با یک ضربه سنگنین و پر قدرت از روی ضربه ایستگاهی و از فاصله دور، گل فجرسپاسی را به ثمر رساند.

اما علی کریمی هم در دقیقه ۹۰ گل برتری پرسپولیس را وارد دروازه سیروس سنگچولی کرد. به این ترتیب پرسپولیس به دومین برد خود در لیگ بر‌تر رسید.

حمید استیلی در پایان مسابقه با اعلام رضایت از تیمش و تعویض‌هایی که انجام داده بود گفت: من از شیراز همیشه خاطره خوشی داشته‌ام و در سال ۸۶ با افشین قطبی در این شهر پیروز شدم. با استیل‌آذین نیز در شیراز پیروز شدم امروز هم که شرایط سختی داشتیم، پرسپولیس برنده شد.

استیلی در مورد بازی علی کریمی گفت: کریمی امروز هم در کناره‌ها خوب بازی کرد و هم وقتی که پستش را تغییر دادیم بازی خوبی از خود نشان داد. کریمی در اختیار تیم است و تیم هم در اختیار کریمی.

او با تایید خبر جذب مهاجم جدید برای تیمش گفت: ‌ می‌خواهیم یک مهاجم که قدرت سرزنی بالایی داشته باشد جذب کنیم. ضمن اینکه مهرداد اولادی در آینده نزدیک برای تیم بازی خواهد کرد.

استیلی همچنین تایید کرد که در تصمیماتش از علی پروین و محمد پنجعلی مشورت می‌گیرد. او تیمش را در حافظیه با ترکیب زیر به زمین فرستاد.

علیرضا حقیقی، شیث رضایی، محمد نصرتی، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری، حمید علی عسگر (وحید هاشمیان)، مازیار زارع، حسین بادامکی، علی کریمی، محمد نوری (هادی نوروزی) و غلامرضا رضایی

نتایج سایر بازی‌ها

در شرایطی که هواداران تیم سپاسی مانند هواداران استقلال در بازی هفته قبل، مشغول تشویق علی دایی بودند، تیم دایی در رشت با نتیجه ۳-۱ مغلوب داماش شد.

در گیلان تیم داماش میزبان راه‌آهن ری بود. تغییرات گیلانی‌ها و برکناری مهدی دینورزاده جواب داد و ابراهیم قاسمپور نخستین پیروزی‌اش را با این تیم تجربه کرد.

ابتدا این تیم داماش بود که توسط علیرضا نظیف کار به گل رسید اما راه آهن توسط امید عالیشاه پدیده ۱۸ ساله خود کار را به تساوی کشید.

در نیمه دوم داماش دو بار پیاپی توسط میلاد زنیدپور بازیکن ملی پوش خود به گل‌های دوم و سوم رسید. این دو گل با تاثیر ضربات کاشته‌های مهدی مهدوی کیا به ثمر رسید.

صبا قم در خانه موفق شد فولاد خوزستان را با تک گل ثانیه ۱۰ پژمان شاه‌پری شکست داده و موقتاً، پیش از بازی دوشنبه شب استقلال و سایپا به صدر جدول صعود کند.

نکته جالب این مسابقه اظهارات عبدالله ویسی سرمربی صبا پس از پایان مسابقه بود. از او درباره بازی هفته بعد تیمش مقابل پرسپولیس سئوال شد و اینکه شرایط بحرانی سرخپوشان تهران با برتری در شیراز تغییر کرده است.

اما ویسی گفت: شرایط پرسولیس با شکست مقابل ما دوباره به حالت قبلی برمی ‌گردد.

دیدار صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز هم با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. برای نفت آبادان فونیکه‌سی (۲ بار) و لئون پاجاچیان گلزنی کردند. گل‌های تراکتورسازی را هم محسن حسینی (۲بار) و محمد ابراهیمی به ثمر رساندند.

جدال شهرداری تبریز و شاهین بوشهر هم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. عباس پورخسروانی برای شاهین بوشهر گلزنی کرد و سعید دقیقی گل شهرداری تبریز را به ثمر رساند.

در تهران و ورزشگاه دستگردی، نفت مقابل ملوان به میدان رفت. جدال دو تیم یک تماشاگر ویژه داشت؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.

این بازی با حساب ۳ بر یک به سود نفت خاتمه یافت. ابتدا این نفت تهران بود که دو بار توسط ایمان موسوی به گل رسید، اما علیرضا دغاغله یکی از گل‌های خورده ملوان را جبران کرد.

در دقیقه ۸۰ بار دیگر ایمان موسوی برای نفت گلزنی کرد تا ضمن هت تریک، نتیجه بازی ۳ بر یک شود.

جدول رده بندی لیگ بر‌تر قبل از بازی استقلال و سایپا به شرح زیر است.

۱- صبا قم ۱۹ امتیاز

۲-نفت تهران ۱۷ امتیاز

۳-استقلال ۱۶ امتیاز

۴- تراکتورسازی تبریز ۱۶ امتیاز

۵- سپاهان اصفهان ۱۱ امتیاز

۶- داماش گیلان ۱۱ امتیاز

۷- سایپا البرز ۱۰ امتیاز

۸- صنعت نفت آبادان ۱۰ امتیاز
XS
SM
MD
LG