لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

تراکتورسازی تبریز، صدرنشین جدید لیگ بر‌تر فوتبال ایران


بازی سپاهان و تراکتورسازی
بازی سپاهان و تراکتورسازی
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با نتیجه‌ای دور از انتظار، سپاهان اصفهان صدرنشین لیگ را در خانه حریف شکست داد و به جای این تیم، رتبه نخست را از آن خود کرد. این تیم فصل قبل را با عنوان نایب قهرمانی به پایان رسانده بود.

سپاهان و تراکتورسازی در هفته سیزدهم لیگ بر‌تر در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که جدال این دو تیم با حساب ۴-۱ به سود تیم تبریزی به پایان رسید. ستاره تراکتورسازی در این بازی، مهاجم پیشین سپاهان یعنی سیدمهدی سیدصالحی بود که دو بار دروازه تیم سابق خود را گشود. در یک نوبت هم رضا محمدی سنگربان سپاهان، در موقعیتی تک به تک مانع از گلزنی سیدصالحی شد.

تک گل سپاهان را امید ابراهیمی هافبک دفاعی خلاق این تیم در دقیقه ۵۵ وارد دروازه میهمان کرد. او با شوتی سرضرب از شلوغی پشت محوطه جریمه تراکتورسازی استفاده کرد و دروازه تیم تبریزی را گشود.

بلافاصله پس از گل ابراهیمی، در حالی که صداوسیمای اصفهان داشت تصاویر آهسته این گل را پخش می‌کرد، خطای علی احمدی بر روی گونزالس باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

فلاویو لوپز پشت توپ ایستاد و با اعتماد به نفسی جالب توجه، بی‌آنکه دورخیز کند پنالتی را نواخت و تیمش را به گل سوم رساند.

حسن اشجاری مدافع سپاهان در دقیقه ۹۱ در حالی که هیچ کس اطراف دروازه نبود، اشتباه کرد و برای چهارمین بار دروازه مدافع عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر را گشود. در این بازی مهیج، هر دو تیم سراپا هجومی بودند و می‌توانستند توسط قاسم دهنوی، احمد جمشیدیان و جواهیر سوکای بر تعداد گل‌های زده خود بیافزایند. تراکتورسازی با این برد ۲۳ امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد.

اولیویرا: به بازیکنانم می‌بالم

سرمربی تراکتورسازی پس از تحقق صدرنشینی تیمش در لیگ بر‌تر ابراز امیدواری کرد روند پیروزی‌های سرخپوشان تبریز همچنان ادامه داشته باشد.

تونی اولیویرا که پیش از بازی هم گفته بود تراکتورسازی متفاوتی را نسبت به بازی قبلی مقابل استقلال به زمین خواهد فرستاد، در نشست خبری پس از مسابقه با ابراز رضایت از نتیجه و عملکرد بازیکنانش گفت: درست است که سپاهان باخت اما این تیم‌‌ همان قهرمان لیگ بر‌تر است. تیم ما به شرایطی رسیده که خیلی اصولی بازی می‌کند. از داشتن چنین بازیکنانی به خود می‌بالم و از آنها راضی هستم. البته این بازی تمام شد و باید به مسابقات آینده فکر کنیم.

سرمربی پرتغالی تراکتور‌سازی درباره تعویض احسان حاج‌صفی مدافع چپ ملی پوش تیمش گفت: هر مربی وقتی تعویض می‌کند در پی انجام کاری مثبت است. حاج‌صفی به دلیل اینکه قدرت تهاجمی زیادی دارد کمک زیادی به ما کرد و توانستیم از حرکات انفجاری او استفاده کنیم.

در طرف مقابل زلاتکو کرانچار، تیمش را سزاوار شکست با چنین نتیجه‌ای ندانست و گفت: «گل زودهنگامی که سید‌صالحی زد تمرکز ما را به هم ریخت. فرصت جبران داشتیم و حتی زمانی که ۲ بر یک عقب بودیم می‌توانستیم به بازی برگردیم اما پنالتی‌ که داور به ضرر ما گرفت ترمز تیم ما را کشید. البته باید این بازی را آنالیز و تمام افکار منفی را از ذهنمان دور کنیم. زیرا اشتباهات متعدد ما باعث شد این نتیجه رقم بخورد.»

سرمربی سپاهان که تیمش سه دوره پیاپی به قهرمانی لیگ بر‌تر ایران رسیده، در پاسخ به انتقاد خبرنگاران اصفهانی که برخی بازیکنان سپاهان در این مسابقه کم‌کاری کردند، گفت: «با این حرف موافق نیستم. فکر نمی‌کنم شاگردان من به خاطر تیم، هواداران و خودشان دست به چنین کاری بزنند. در این شکست عمدی در کار نبوده است. اگر از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردیم شاید چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد.»

سرمربی سابق تیم پرسپولیس و تیم‌های ملی کرواسی و مونته نگرو درباره اعتراض محمدرضا خلعتبری به تعویضش گفت: این بازیکن باید بداند انتظارات را در این بازی برآورده نکرد. مجبور شدم تعویضش کنم. او پس از تعویض به رختکن رفت و حرکت خاص دیگری از او ندیدم.
XS
SM
MD
LG