لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

برتری استقلال مقابل تیمی که ۹ نفره شد


 بازی استقلال-نفت در ورزشگاه آزادی
بازی استقلال-نفت در ورزشگاه آزادی
در ادامه هفته سیزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال مقابل نفت تهران به پیروزی رسید. آبی‌پوشان با این پیروزی ۲۲ امتیازی شدند و با یک بازی کمتر به رده دوم صعود کردند. صدر جدول در اختیار تراکتورسازی تبریز است که ۲۳ امتیاز دارد.

جدال جنجالی استقلال و نفت در ورزشگاه آزادی با حضور پنج هزار تماشاگر برگزار شد و به برتری ۲-۱ استقلال انجامید. نفت تهران با این شکست به رتبه سوم سقوط کرد.

ابتدا یعقوب کریمی در دقیقه ۱۵ برای زردپوشان نفت تهران گلزنی کرد. کریمی پاس عرضی را از ایمان موسوی گرفت و در موقعیتی تک به تک با رحمتی، او را تسلیم کرد. این بازیکن که به تناوب به اردوی تیم ملی نیز دعوت می‌شود، سابقه حضور در استقلال را دارد.

جی‌لوید ساموئل در دقیقه ۲۱ این گل را جبران کرد. بازیکن اهل ترینیداد و توباگو، توپی که خسرو حیدری به علی حمودی سپرده بود را دریافت و بی‌معطلی، به کنج دروازه سوشا مکانی غلتاند.

گل برتری استقلال را هم آرش برهانی در دقیقه ۵۲ با شیرجه‌ای بلند به ثمر رساند که از نگاه گزارشگر بازی و سرمربی نفت، خطای هند بود. برهانی پیش از این هم یک بار توپ را در محوطه جریمه با دست لمس کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. هادی شکوری مدافع نفتی‌ها به شدت روی این صحنه معترض بود.

محسن قهرمانی داور مسابقه در دقیقه ۸۰ وریا غفوری و یعقوب کریمی از نفت را با کارت قرمز اخراج کرد تا نفتی‌ها در دقایق پایانی با ۹ بازیکن به بازی ادامه دهند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، جی‌لوید ساموئل، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده (دقیقه ۸۳ امیرحسین صادقی)، جواد نکونام، علی حمودی، میثم حسینی (دقیقه ۴۶ میثم بائو)، سیاوش اکبرپور (دقیقه ۸۶ امین منوچهری) و آرش برهانی به میدان رفتند.

اظهارات قلعه نویی و ابراهیم‌زاده

منصور ابراهیم‌زاده پس از شکست تیمش در نشست خبری معتقد بود نفت به تجربه استقلال باخته و به عقیده او شاگردانش در طول بازی مسلط بودند. سرمربی نفت تهران عملکرد مهدی رحمتی را ستود و یادآور شد: توپ‌هایی که دست ما بود اگر به بازیکنان با تجربه استقلال می‌رسید گل می‌شد.

ابراهیم‌زاده درباره اخراج دو بازیکن تیمش گفت: آنها حرکت غیر‌حرفه‌ای انجام دادند چون کم تجربه بودند. با اخراج یعقوب کریمی شرایط ما سخت شد. اگر از نظر فنی ببازم ناراحت نیستم اما حرکت این دو بازیکن ناراحتم کرد. در دست‌نوشته‌هایم نوشته بودم «تمرکز»، اما نشد!

سرمربی نفت درباره قضاوت محسن قهرمانی گفت: تلویزیون نشان داد آرش برهانی گل دوم را با دستش زده است.

در طرف مقابل امیر قلعه‌نویی با عذرخواهی از خبرنگاران اعلام کرد به توصیه پزشک نباید به پایش فشار بیاورد و به همین دلیل مجید صالح به جای او در نشست خبری حاضر شد.

دستیار قلعه نویی باز هم به خستگی بازیکنان ملی‌پوش خود اشاره کرد. گفتاری که در بازی با تراکتورسازی تبریز نیز مطرح کرده و در نشست خبری پیش از مسابقه با نفت نیز به زبان آورده بود. این اظهارات او با انتقاد برخی کار‌شناسان فوتبال در رسانه‌های ورزشی مواجه شده است.

صالح در پاسخ به سئوالی درباره اخراج دو بازیکن نفت، گفت: در کار داوری دخالت نمی‌کنم. قهرمانی قضاوت خوبی داشت. در مورد گل آرش برهانی هم من صحنه را واضح ندیدم، حتماً کمک داور و قهرمانی صحن را دیده‌اند اما از زاویه‌ای که من نگاه ‌کردم گل برهانی صحیح بود.

کمک مربی استقلال درباره بازگشت فرهاد مجیدی گفت در جایگاهی نیست که درباره این موضوع حرف بزند اما او (مجید صالح) پس از آخرین مصاحبه قلعه‌نویی به این نتیجه رسیده است که سرمربی این تیم دوست دارد مجیدی با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند. صالح درباره اعتراض‌های می‌داودی به بازی نکردنش، در تونل ورزشگاه آزادی گفت: در حال ریکاوری بازیکنان بودیم و چیزی ندیدم و از این موضوع بی‌اطلاع هستم.

در حاشیه بازی استقلال و نفت

*پس از اینکه هواداران استقلال، خسرو حیدری را با لقب فابرگاس ستاره بارسلونا تشویق کردند، عادل فردوسی‌پور با بیانی طنزآلود گفت که این دو بازیکن ارتباطی به هم ندارند. پس از این مسئله هواداران استقلال علیه گزارشگر، شعار سر دادند که فردوسی‌پور نیز گفت گزارش تلویزیونی به طور خودجوش و آنلاین به هواداران استقلال در ورزشگاه منتقل می‌شود!

* فارس نیوز گزارش داده است که یکی از بوقچی‌های استقلال در اواخر مسابقه بازداشت شده است.

* میلاد میداودی در پایان مسابقه با ناراحتی و اعتراض به رختکن رفت. او به خبرنگاران گفت: ابتدای فصل که می‌خواستم بروم اجازه جدایی نمی‌دادند، اما حالا بازی‌ام نمی‌دهند. از این وضعیت خسته‌ شده‌ام.

*محسن قهرمانی داور مسابقه در این دیدار، قضاوت متزلزلی داشت. کارت زرد او به سیدایمان موسوی با واکنش عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی مواجه شد و در ادامه نیز به خاطر صحنه‌ای دیگر، هواداران استقلال علیه داور شعار دادند. فردوسی‌پور همچنین گل آرش برهانی را مشکوک می‌دانست. قهرمانی که روی برخی صحنه‌ها عصبانی می‌شد، در دقیقه ۸۰ غفوری و کریمی از نفت را اخراج کرد. صحنه‌های آهسته حاکی از آن بود که اکبرپور روی صحنه خطا، تمارض کرده و داور نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

*سوشا مکانی سنگربان ملی پوش نفت با انتقاد از عملکرد داور، به خبرنگاران گفت: آرش برهانی با دست توپ را وارد دروازه کرد. دو بازیکن خوبمان را اخراج کردند و مقابل سپاهان آنها را نداریم. پنالتی صد در صد به سود ما نگرفتند و برعکس به بازیکن ما کارت زرد نشان دادند. داور بازی را به نفع استقلال درآورد.
XS
SM
MD
LG