لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

توفان خوزستانی‌ها برابر استقلال در ورزشگاه آزادی


 بازی استقلال و فولاد
بازی استقلال و فولاد
در آخرین بازی از هفته شانزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال صدرنشین این رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳-۲ مغلوب فولاد خوزستان شد.

آبی‌های تهران که می‌توانستند با غلبه بر میهمان خود ضمن قهرمانی در نیم فصل، موقعیتشان در صدر جدول را مستحکم کنند، حالا فقط یک امتیاز با سپاهان اصفهان فاصله دارند و بازی‌های هفته آینده مشخص می‌کند کدام تیم فاتح نیم فصل خواهد شد.

جدال استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی با حضور فقط چهار هزار تماشاگر برگزار شد که ادامه‌ای است بر روند کاهش چشمگیر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، حتی برای تماشای رقابت تیمی که در صدر جدول حضور دارد!

در این بازی مهیج عبدالله کرمی در دقیقه ۶۲ گل اول سرخ‌پوشان خوزستانی را با ضربه سر وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. قبل از او آرش افشین و مهدی نوری موقعیت‌های گلزنی خود را از کف داده بودند. برای استقلال هم آرش برهانی توپ را به تیر زد و جواد نکونام به دست‌های ارشاد یوسفی.

نکونام اما در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی توانست گل مساوی را بزند. این پنالتی محل بحث بود و جواد خیابانی گزارشگر مسابقه اعتقاد داشت که خطا داخل محوطه جریمه رخ نداده است.
بعد از آنکه داور پنالتی گرفت، رحمتی کاپیتان استقلال از طریق میثم حسینی به نکونام پیغام فرستاد و گفت که یوسفی به کدام جهت شیرجه خواهد رفت.

آرش افشین که مسئولین تیم فولاد می‌گویند با باشگاه لیل فرانسه به توافق رسیده در دقیقه ۷۲ توانست تیمش را مجدداً پیش بیاندازد. اما باز هم فقط دو دقیقه بعد استقلال توانست بازی را به تساوی بکشاند. این بار آرش برهانی گلزنی کرد.

سرانجام اما مهرداد جماعتی در دقیقه ۸۷ گل برتری را برای فولاد به ثمر رساند. گلی که دیگر فرصتی برای جبران آن نبود. داور پنج دقیقه وقت اضافه گرفت و پس از اتمام این پنج دقیقه، دو دقیقه دیگر هم محاسبه کرد اما فولاد توانست برتری شیرین خود در خانه تیم صدرنشین را حفظ کند.

مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، میثم حسینی، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، میثم بائو (دقیقه ۴۶ امین منوچهری)، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور (دقیقه ۸۶ میلاد میداودی) و آرش برهانی بازیکنان استقلال در این بازی بودند.

نیمکت نشینی و حضور کوتاه میداودی در شرایطی که هفته گذشته از برترین‌های تیمش بود، با اعتراض برخی هواداران استقلال به امیر قلعه‌نویی مواجه شد.

برای فولاد خوزستان ارشاد یوسفی، عبدالله‌ کرمی، ایوب والی، مهرداد جماعتی، امید خالدی، مهدی نوری، ایوب کلانتری، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات (سروش رفیعی)، آرش افشین (ساسان انصاری) و لوسیانو پریرا (عباس پورخسروانی) به میدان رفتند.

اظهارات بعد از بازی

حسین ابن‌قاسم از مربیان فولاد درباره پیوستن آرش افشین به باشگاه لیل گفت: او بعد از بازی هفته آینده مقابل نفت تهران به فرانسه می‌رود.

حسین فرکی سرمربی فولاد هم به خبرنگاران گفت: «بازیکنانم خودشان را باور کردند. تحت تاثیر نام استقلال قرار نگرفتند. روند رو به جلویی داشته‌ایم و با یک پیروزی دیگر نشان دادیم شرایط خوب است. استقلال خیلی خوب بود اما بازیکنان ما شاهکار کردند.»

فرکی که فصل قبل به انتخاب بینندگان برنامه تلویزیونی ۹۰ به عنوان بر‌ترین مربی نیم‌فصل معرفی شد، امسال هم نیم‌فصل خوبی را در تیم جدیدش سپری کرده و حالا در رده سوم هستند.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان درباره جدایی افشین از فولاد گفت: «خوشحال می‌شویم که افشین خارج از ایران بازی کند اما اگر برگردد هم خوشحال می‌شویم چون به او نیاز داریم.»

کمک‌مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره تاکتیک تیمش مقابل استقلال یادآور شد: «می‌دانستم حمودی میل زیاد به نفوذ دارد، این موضوع را خوب آنالیز کردیم. فضاهای خالی پشت او، راه حمله بود که از آن فضا‌ها استفاده کردیم. اگر دقت می‌کردیم تعداد گل‌ها بیشتر هم می‌شد.»

امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم پس از شکست، به تیم فولاد و بازیکنان این تیم به دلیل «فوتبال مردانه و تاکتیکی» تبریک گفت.

او با اشاره به تعویض اکبرپور گفت: به خاطر مردم تعویض کردم. به مردم احترام گذاشتم. ما باید کار خود را کنیم اما جایگاه پشت من، بازیکن را صدا کردند و من هم یک تعویض کردم. در نیم فصل دوم به جذب ۶ بازیکن احتیاج داریم. در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم.

قلعه‌نویی درباره گل‌هایی که استقلال دریافت کرد، یادآور شد: گل دومی که خوردیم به این خاطر بود که آرش افشین پشت حمودی رفت. نقطه قوت ما سمت راست است که پنالتی هم گرفتیم. رحمتی ۳ گل خورد اما روز خوبی داشت. فولاد لیاقت برد را داشت و مبارکش باشد.

سرمربی استقلال در پایان مصاحبه باز هم به تشویق میداودی از سوی تماشاگران اشاره کرد و گفت: از برخی دوستان دلخورم چون فشار آوردند روی بازیکنان. برخی هواداران مقصر هستند.
XS
SM
MD
LG