لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

پرسپولیس ۴ سایپا ۱؛ سرمربی اخراجی روی نیمکت نشست


 بازی پرسپولیس سایپا
بازی پرسپولیس سایپا
در آغاز هفته بیست‌وهشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، پرسپولیس با برتری مقابل سایپا به رده ششم بازگشت.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس که در بازی قبلی این تیم مقابل آلومینیوم هرمزگان اخراج شده بود، در این مسابقه روی نیمکت نشست. زیرا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تقاضای باشگاه پرسپولیس برای بازنگری درباره محرومیت او را پذیرفت.

در هفته‌ای که گذشت، محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه ضمن وارد کردن اتهام تبانی به رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، در اظهار نظری بی‌سابقه گفت: «اگر علی کفاشیان نمی‌تواند داوری فوتبال ایران را درست کند، داوری را دو هفته به من بدهد تا درستش کنم.»

حاصل این انتقادات و اتهامات، شکایت دپارتمان داوری از رویانیان و محکومیت او به خاطر اهانت، به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه بود. اما توهین ادامه یافت و رویانیان درباره مبلغ جریمه به خبرنگاران گفت: «آن طور که بررسی کردم، یک تومانش به دلیل مصاحبه علیه عسگری است و دو تومان هم به دلیل مصاحبه علیه فدراسیون. اما ۱۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۷ تومان دیگر را نمی‌دانم چرا جریمه شده‌ام و از کجا این ارقام را آورده‌اند.»

حاصل این کشمکش، بازگشت سرمربی پرسپولیس به روی نیمکت این تیم در بازی با سایپا بود. از نگاه برخی منتقدان رسانه‌های ورزشی، فدراسیون فوتبال همواره مقابل نظامیان شاغل در فوتبال، خصوصاً محمد رویانیان با مماشات برخورد کرده است. عدم انتقاد از گفتار و رفتار منحصر به فرد رویانیان را (در قیاس با سایر افراد شاغل در فوتبال) در برنامه تلویزیونی پرطرفدار و موفق ۹۰ نیز می‌توان دید.

پرسپولیس ۴ سایپا ۱

ابتدا میثم نقی‌زاده در هفتمین دقیقه با شوت از راه دور توانست پرسپولیس را پیش بیاندازد. پنج دقیقه بعد هم غلامرضا رضایی با ضربه سر گل دوم سرخ‌پوشان را به ثمر رساند. در پایان نیمه نخست، ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام شد که رضا حقیقی آن را دروازه رحمان احمدی سنگربان تیم ملی ایران کرد تا پرسپولیس برتری کامل خود را به سایپا دیکته کند.

به این ترتیب نیمه اول با نتیجه ۳-۰ به سود سرخپوشان خاتمه یافت و توپ ‌و میدان بیشتر در اختیار پرسپولیس بود. در نیمه دوم اما سایپا که چیزی برای از دست دادن نداشت، بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و خیلی زود توانست با شوت از راه دور روزبه شاه‌علی‌دوست که پس از دفع ناقص مدافعان پرسپولیس توپ را تصاحب کرده بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در ادامه اما گل دیگری برای سایپا نرویید. در یک صحنه سایپایی‌ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند اما سعید مظفری‌زاده خطا را بیرون خط محوطه جریمه گرفت. عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی هم معتقد بود که خطا داخل محوطه جریمه بوده است.

پس از ورود کریم انصاری‌فر و فرصت طلایی که او از کف داد، سرخ‌پوشان در دقیقه ۹۳ با پاس این بازیکن و ضربه تمام کننده محمد نوری به گل چهارم رسیدند تا بازی با نتیجه ۴-۱به سود پرسپولیس تمام شود.

برای تیم پرسپولیس در این مسابقه نیلسون، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محمدرضا خان‌زاده، ولاتکو گروژدانوفسکی (۶۶- محمد نوری)، رضا حقیقی، مارکو پروویچ (۷۴- کریم انصاری‌فر)، میثم نقی‌زاده، غلامرضا رضایی، هادی نوروزی (۸۱- محمد قاضی) به میدان رفتند.

مجتبی تقوی سرمربی سایپا با انتقاد از عملکرد تیمش در نیمه اول گفت:«بسیار بد ظاهر شدیم. در یک ربع اول خواب بودیم و تلنگر زیادی خوردیم تا بیدار شویم اما نیم دوم بهتر شدیم، گرچه نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. امروز یکی از بد‌ترین روزهای سایپا و زندگی ورزشی‌ام بود.»

سرمربی سایپا در پاسخ به اصرار خبرنگاران، از اظهار نظر درباره بخشیده شدن یحیی گل‌محمدی از سوی فدراسیون فوتبال خودداری کرد اما با انتقاد از روند داوری مسابقه گفت: «اگر پنالتی را برای ما می‌گرفتند شاید شرایط بازی تغییر می‌کرد.»

یحیی گل‌محمدی نیز نیمه نخست را «بسیار طوفانی» ارزیابی کرد و گفت: «در نیمه دوم سایپا چون عقب بود، طبیعی بود که فشار می‌آورد و توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. بعد از آن باز هم کنترل بازی را به دست گرفته و خوشحالم که به پیروزی رسیدیم.»

سرمربی پرسپولیس درباره این‌که چگونه پس از اخراج مقابل آلومینیوم هرمزگان توانست در این بازی روی نیمکت بنشیند، گفت: «با لطف کمیته انضباطی بخشیده شدم. من نه حرف بی‌ادبانه به داور زده بودم و نه اعتراضی کرده بودم که اخراج شدم. مطمئن باشید اگر مشکلی وجود داشت بخشیده نمی‌شدم.»

گل‌محمدی درباره این‌که کریم انصاری‌فر و محمد قاضی به یکدیگر پاس نمی‌دهند، گفت: «مطمئن باشید در تیم ما چنین اتفاقاتی نمی‌افتد و رفاقت در پرسپولیس حرف اول را می‌زند.»
XS
SM
MD
LG