لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۰

تساوی جنجالی استقلال و صبا در دقیقه ۹۲


هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با انجام سه بازی به پایان رسید و سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و هر سه نیز صدرنشین لیگ هستند، مقابل حریفان خود قرار گرفتند.

تراکتورسازی در تبریز با حضور ۱۰ هزار هوادار به مصاف نفت تهران رفت و با نتیجه ۲-۱ به برتری رسید. مهدی سیدصالحی و جواد کاظمیان دو بازیکن آماده این روزهای تراکتورسازی گل‌های این تیم را به ثمر رساندند.

علیرضا عزت کرامت هم تک گل نفت را زد. او گل دیگری هم برای نفت زد که آفساید بود. تراکتورسازی با این برد ۵۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر، قبل از تساوی استقلال با صبا به صدر جدول رسید.

بازی گهر دورود و سپاهان با برتری ۴-۱ سپاهان به پایان رسید. جواهیر سوکای، محمدرضا خلعتبری، فرشید طالبی و احمد جمشیدیان برای سپاهان گل زدند. تک گل گهر را عمار نیک‌کار در دقیقه ۹۲به ثمر رساند.

هواداران گهر که از باخت تیمشان عصبانی بودند در انتقاد از مسئولان سیاسی استان، علیه آنها شعارهای تندی را سردادند.

پس از اینکه گهر گل سوم را دریافت کرد محمد مایلی کهن در اتفاقی بی‌سابقه در لیگ ایران، ضمن خداحافظی با اعضای نیمکت، نیمکت را ترک کرد و از محوطه زمین خارج شد! او در کنفرانس خبری پس از مسابقه در این باره گفت: «پس از اینکه عده‌ای تماشاگرنما علیه داور شعار دادند و اعتبار تماشاگران با فرهنگ دورودی زیر سئوال رفت، تصمیم گرفتم زمین را ترک زمین کنم.»

صبا قم ۱ استقلال ۱

آخرین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر در قم برگزار شد که دقایق پایانی‌اش جنجالی شد. استقلال در این دیدار جواد نکونام، فرزاد حاتمی و سیاوش اکبرپور را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

در این بازی ایمان رزاقی‌راد در دقیقه ۲۸ از داخل محوطه شش قدم برای صبا گل زد. قمی‌ها تا پایان مسابقه از گل زده خود دفاع کردند.

حامد لک سنگربان این تیم که در بازی‌های غرب آسیا نیز مقابل یمن درون دروازه تیم ملی ایران ایستاد، روز پر فروغی را مقابل حملات سهمگین و دامنه دار آبی پوشان سپری کرد.

صبایی‌ها در نیمه دوم در حفظ توپ، ناتوان بودند و بازیکنان استقلال، مدام توپ را روی دروازه تیم میزبان می‌فرستادند.

سرانجام در دقیقه ۹۱ داور در صحنه‌ای که آغازگر جنجال بود، نقطه پنالتی را نشان داد و یک دقیقه بعد هم آرش برهانی از روی این نقطه، گل مساوی استقلال را زد تا آبی‌پوشان با این گل، به صدر جدول برگردند. در صورتی که صبا به برتری می‌رسید، تراکتورسازی در صدر جدول قرار می‌گرفت. کار‌شناسان داوری، صحت پنالتی را تایید کرده‌اند.

یدالله‌ جهانبازی داور مسابقه ضمن درگیری لفظی با بازیکنان صبا پس از اعلام پنالتی در حالی که کاملاً عصبانی بود و با آنها مشاجره می‌کرد، به حامد لک، میلاد نوری و رامین رضاییان کارت زرد داد. همچنین سهراب بختیاری‌زاده کاپیتان صبا را اخراج کرد.

قبل از این ماجرا، رضا محتشم مربی دروازه‌بان‌های صبا هم از روی نیمکت اخراج شده بود. پس از این اتفاقات نیز همچون روال هفته‌های اخیر لیگ بر‌تر، یک تماشاگر در دقیقه ۹۳ وارد زمین شد و خسرو حیدری بازیکن ملی‌پوش استقلال را در آغوش گرفت. وقتی داور سوت پایان را زد، اعتراضات بازیکنان صبا همچنان ادامه داشت.

در ترکیب صبا قم حامد لک، مرتضی کاشی (مسعود حق‌جو)، سهراب بختیاری‌زاده، رامین رضاییان، سعید لطفی، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، میلاد نوری، کریم اسلامی، دیوید ویکروم (مجید حیدری) و ایمان رزاقی راد (میلاد سلیمان فلاح) بازی کردند.

برای استقلال هم مهدی رحمتی، ‌امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، پژمان منتظری، آرش برهانی، میثم بائو، (از نیمه دوم مجتبی جباری) ویسنته آرزه (حسن اشجاری)، خسرو حیدری، علی حمیدی، ‌ساموئل و عباس محمدرضایی (حنیف عمران‌زاده) به میدان رفتند.
عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا قم در پایان بازی به خبرنگاران گفت، اگر درباره داوری بخواهم حرفی بزنم من را اعدام می‌کنند.

اما حسین نجاتی سرپرست صبا قم در نقد داوری بازی گفت: «امسال ضعیف‌ترین داوری‌های لیگ را شاهد بودیم. جهانبازی از لیست داوران بین‌المللی خارج شده، نباید به او اجازه قضاوت بدهند. آنقدر عصبانی بود که الفاظ رکیک به بازیکنان ما توهین ‌کرد. چرا به اعصابش تسلط ندارد؟ به ناظر بازی هم گفتم. واقعاً چرا او اینقدر عصبانی بود؟»

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال در این بازی نیز برخلاف مقررات سازمان لیگ، در نشست مطبوعاتی پس از مسابقه حضور پیدا نکرد و به جای او دستیارش مجید صالح، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

کمک مربی تیم استقلال، قضاوت داوران و پنالتی مورد بحث را تایید کرد و درباره جریان مسابقه گفت: «بازی در اختیار ما بود و ۶۰ دقیقه کاملاً روی دروازه صبا بودیم.»
XS
SM
MD
LG