لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۹

یک امتیاز تراکتورسازی در قطر زنده شد


از دور دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تراکتورسازی تبریز در قطر مقابل تیم الجیش در دقیقه ۹۱ از شکست گریخت.

نماینده ایران در دیداری مهیج دوبار از حریف خود پیش افتاد اما در واپسین لحظات، حتی در آستانه شکست هم قرار گرفت. این بازی پر افت و خیز سرانجام با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

تراکتورسازی برخلاف بازی با مقابل استقلال در تهران، در این دیدار عملکرد درخشانی در فاز تهاجمی داشت و در مجموع نیز نمایش بهتری نسبت به حریف قطری ارائه داد. تیم الجیش را رضوان لوچسکیو سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال رومانی هدایت می‌کرد.

شکنندگی سرخپوشان در ساختار دفاعی باعث شد باعث شد تیم میزبان از شکست خانگی رهایی یابد. شاگردان تونی اولیویرا دو بار از حریف خود پیش افتادند اما از این برتری استفاده نکردند و نماینده قطر توانست هر دو بار بازی را به تساوی بکشاند.

واگنر ریبریو بازیکن برزیلی الجیش با باز کردن دورازه تراکتورسازی در دقیقه ۸۷ هم خودش را دو گله کرد و هم تیمش را ناباورانه پیش انداخت. اما چهار دقیقه بعد، هموطنش پاسخ او را داد! گیلسون برزیلی که فقط دو دقیقه قبل به زمین آمده بود، با زدن گل سوم تراکتورسازی، یک امتیاز نماینده ایران را زنده کرد.

تراکتورسازان با کسب یک امتیاز این دیدار و با توجه به پیروزی در هفته اول مقابل الجزیره امارات ۴ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. در دیگر بازی این گروه، الجزیره امارات و الشباب عربستان به تساوی ۱-۱ رضایت دادند. حسن موات برای الشباب و خمیس اسماعیل برای الجزیره گل زدند.

فلاویو لوپز، مهدی سیدصالحی و گیلسون برای تراکتورسازی گل زدند. هر سه گل الجیش را هم بازیکنان برزیلی این تیم وارد دروازه مهدی ثابتی کردند. سیدصالحی در لیگ بر‌تر هم عملکرد درخشانی در تراکتورسازی داشته و با ۱۳ گل در رده دوم گلزنان قرار دارد. او در میانه فصل، متقاضیانی از لیگ چین داشت اما ترجیح داد تا پایان قراردادش در تراکتورسازی بماند.
نماینده ایران در این مسابقه با ترکیب مهدی ثابتی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی (گیلسون)، مرتضی اسدی، قاسم دهنوی (داسیلوا)، مهدی کیانی، فلاویو لوپز، مهدی کریمیان، محمد ایران‌پوریان، مهدی سیدصالحی و جواد کاظمیان (مسعود ابراهیم‌زاده) به میدان رفت.

بازی بعدی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا روز دوم آوریل، سیزدهم فروردین در عربستان مقابل الشباب برگزار خواهد شد. سپاهان اصفهان و استقلال تهران دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

از گروه دوم الشباب امارات میزبان پاختاکور ازبکستان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پاختاکور خاتمه یافت. تک گل این دیدار توسط جمشید اسکندروف در دقیقه ۸۵ به ثمر رسید. الاتفاق عربستان هم با لخویای قطر به تساوی بدون گل رسید. در این گروه، پاختاکور از دو بازی شش امتیاز کامل را اندوخته است.
XS
SM
MD
LG