لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

استقلال صدرنشین جدید لیگ بر‌تر فوتبال ایران


 بازی استقلال پیکان. عکس از مجید عسگری‌پور از خبرگزاری مهر
بازی استقلال پیکان. عکس از مجید عسگری‌پور از خبرگزاری مهر

در هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال تهران در ورزشگاه تختی به مصاف پیکان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. این نتیجه باعث شد شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۱۲ امتیاز از سپاهان پیش افتاده و به صدر جدول صعود کنند.

در دقیقه ۲۹ خسرو حیدری داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت دقیق گل استقلال را به ثمر رساند. حیدری در این مسابقه بازوبند کاپیتانی را بر بسته بود. او دروازه مهدی رحمتی را باز کرد که سنگربان پیشین همین تیم بود.

نیمه دوم با تعویض خسرو حیدری آغاز شد. او جایش را به علیرضا رمضانی پدیده این فصل تیمش داد. در دقیقه ۵۳ پاس جاسم کرار در داخل محوطه جریمه به مهدی کریمیان رسید تا با نواختن شوت، گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

هفت دقیقه بعد، کرنر ارسالی یعقوب کریمی را سجاد شهباز‌زاده با پرشی بلند و هدف‌گیری دقیق، تبدیل به گل سوم استقلال کرد. دقایقی بعد شوت همین بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه پیکان بیرون رفت.

استقلال در شرایطی به صدر جدول رسید که پیکان با وجود هزینه هنگفت در فصل نقل و انتقالات، همچنان نه بردی داشته و نه حتی گلی به ثمر رسانده. این تیم با دو امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، هرایر مکوییان، هاشم بیک‌زاده، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی، مهدی کریمیان (دقیقه ۷۰ آندرانیک تیموریان)، خسرو حیدری (دقیقه ۴۶ علیرضا رمضانی)، امید ابراهیمی، جاسم کرار (دقیقه ۸۵ امیرحسین طاحونی)، محمد قاضی و سجاد شهباززاده بازی کردند.

سرمربی استقلال در پایان بازی گفت: برد شیرینی بود و خوشحالم که هفته به هفته بهتر می‌شویم. البته هنوز هم جا دارد بهتر شویم. امیدوارم کیفیت زمین تختی بهتر شود. از بازیکنانم تشکر می‌کنم. گرچه پیکان سه گل دریافت کرد اما آنها سرمربی بزرگی دارند که شرایط این تیم را در آینده بهتر می‌کند.

امیر قلعه نویی در ادامه گفت: سه گل زدیم در حالی که حریف موقعیت ۳۰ درصدی هم نداشت. زمان می‌خواهیم تا بهتر شویم. مردم از این فوتبال لذت بردند. ما فوتبال سال ۸۳ را بازی کردیم اما این خوشحالی فقط برای امشب است. از فردا به فکر بازی‌های آینده هستیم. هنوز هفته پنجم است.

در سایر دیدار‌ها سپاهان و فولاد خوزستان در حضور شش هزار نفر در فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه دوم عبدالله کرمی برای سپاهان گل زد و سپس سروش رفیعی با ضربه برگردان زیبا گل تساوی را به ثمر رساند.

تراکتورسازی ۴ بر ۲ صبا قم را از پیش رو برداشت. رضا حسن‌زاده و ایوب کلانتری برای صبا گل زدند و تیم خود را ۲-۰ پیش انداختند اما لوسیانو ادینیو دو بار و محسن دلیر با محمد ایران پوریان که گلش را در دقیقه ۹۰+۴ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، تراکتورسازی را به یک پیروزی دلچسب رساندند. ادینیو هم چهار گله شد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان ایستاد.

رسول خطیبی که حالا تیمش در رده سوم است، گفت: «بیشتر مربیان در تبریز دنبال حاشیه‌ می‌گردند تا تیم را به حاشیه ببرند. تیمی آماده کرده‌ام که هرگز بحثی برای حاشیه نمی‌گذارد. روزنامه‌های ورزشی که می‌دانم از کجا نشات می‌گیرد بیشتر علیه من هستند. اگر امروز سکوهای ورزشگاه خالی هستند بیشتر به قلم عده‌ای خبرنگارنما برمی‌گردد.»

در دیگر بازی برگزار شده، سایپا مقابل نفت تهران با حساب ۲-۱ به پیروزی رسید. علی قربانی برای نفت گل زد. پویا نزهتی و علی زینالی هم برای سایپا تا شاگردان مجید جلالی اولین پیروزی فصل را کسب کند. سایپا با این برد ۶ امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد. نفت تهران هم با یک پله سقوط در رده هفتم قرار گرفت.

استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان ۱-۱ مساوی شدند. مرتضی تبریزی برای ذوب آهن و معین عباسیان برای استقلال خوزستان گل زدند. هادی محمدی از ذوب‌آهن در نیمه دوم کارت قرمز گرفت.

همین نتیجه در بازی نفت مسجد سلیمان و گسترش تبریز هم تکرار شد. حسین مالکی از نفت اخراج شد. حامد محمودی بازیکن این تیم هم یک پنالتی از دست داد. در نیمه دوم حامد محمودی برای نفت مسجد سلیمان و میلاد جهانی برای گسترش گلزنی کردند.

این دیدار در دقیقه ۷۰ به علت قطعی برق دچار وقفه شد و سپس با ژنراتور، بازی جریان یافت. داور در پایان بازی ۱۱ دقیقه وقت اضافه گرفت.

XS
SM
MD
LG