لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

بازیکنان شیلی برای بازی با ایران معرفی شدند


 بازی شیلی و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴
بازی شیلی و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال شیلی برای دو بازی دوستانه مقابل ایران و برزیل اعلام شد. شیلیایی‌ها با‌‌ همان ترکیب جام جهانی، ششم فروردین در برابر ایران قرار خواهند گرفت.

بازی ایران و شیلی در ورزشگاه سنت پولتن اتریش برگزار خواهد شد. شیلی سه روز بعد در لندن و استادیوم باشگاه آرسنال، به مصاف تیم ملی برزیل خواهد رفت و ایران هم پنج روز بعد در استکهلم، مه‌مان تیم ملی سوئد است.

جالب اینکه هر دو بازی پیش روی شیلی، گرچه دوستانه است اما به نوعی مصاف انتقامی محسوب می‌شود. آنها در آخرین دیدارشان با ایران و برزیل، در هر دو مسابقه با ضربات پنالتی مغلوب شده‌اند.

ایران و شیلی برای سومین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت. سال ۱۹۷۲ درورزشگاه سانتاکروز شهر رسیف در مسابقاتی موسوم به جام جهانی کوچک، ایران ۲-۱ مغلوب شیلی شد. گل ایران را مجید حلوایی به ثمر رساند و هر دو گل شیلی را کارلوس کازلی زد.

این دو تیم قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ نیز در تورنمنت هنگ کنگ به مصاف هم رفتند. مانوئل نیرا برای شیلی و مهدی مهدوی‌کیا برای ایران گل زدند تا وقت قانونی بازی ۱-۱ تمام شود. ایران موفق شد در ضربات پنالتی بر شیلی غلبه کند. احمدرضا عابدزاده ضمن درخشش درون دروازه، آخرین پنالتی‌ ایران را به گل تبدیل کرد.

شیلی در آن بازی دو فوق ستاره‌اش یعنی ایوان زامورانو و مارسلو سالاس را که در اینترمیلان و لاتزیو بازی می‌کردند در اختیار نداشت.

شیلی در جام جهانی ۲۰۱۰ از گروهش صعود کرد اما در یک‌هشتم نهایی به برزیل باخت. آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ با نتیجه ۲-۰ اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند و همراه با هلند، از گروه ب راهی مرحله بعد شدند تا برای دومین دوره پیاپی در این مرحله با برزیل رویارو شوند.

مصاف ۱۲۰ دقیقه‌ای آنها مقابل میزبان جام جهانی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. طلایی‌پوشان در ضربات پنالتی پیروز شدند.

فدراسیون فوتبال شیلی اسامی ۲۰ بازیکن را برای حضور در دو مسابقه با ایران و برزیل اعلام کرده. کلودیو براوو دروازه‌بان بارسلونا با ۸۷ بازی ملی پیراهن شماره یک را به تن خواهد کرد.

گونسالو خارا که در بوندس لیگا برای ماینتس بازی می‌کند، یکی از مدافعان است.‌ گری مدل از اینترمیلان، موریزیو ایسلا از کوئینز پارک رنجرز، میکو آلبورنوز از هانوفر، انزو روکو از الچه در لالیگا و ایگور لیشنوفسکی از پورتو دیگر مدافعان شیلی هستند. در جمع مردان دفاعی فقط اوژنیو منا در اروپا حضور ندارد. او عضو تیم کروزیرو در برزیل است.

در خط میانی آرتورو ویدال ستاره یوونتوس حضور دارد. ماتیاس فرناندز و دیوید پیزارو از فیورنتینا، کارلوس کارمونا از آتالانتا، پدرو هرناندز از سلتاویگو، خوزه فوئنزالیدا (بوکا جونیورز)، خورخه والدیویا (پالمیراس) و رودریگو میلار (اطلس مکزیک) دیگر بازیکنان خط میانی هستند.

شاخص‌ترین بازیکن شیلی الکسیس سانچز است که از بارسلونا به آرسنال پیوسته و نقشی کلیدی در این تیم دارد. ادواردو وارگاس مهاجم کوئینز پارک رنجرز و فابیان اورلانا از سلتاویگو هم دیگر مهره‌های شیلی در خط حمله هستند.

این تیم که با لقب لاروخا در جهان فوتبال شناخته شده است، مثل جام جهانی ۲۰۱۴ توسط خورخه سامپائولی اهل آرژانتین هدایت می‌شود.

ایران و شیلی قرار بود نوزدهم شهوریور ۱۳۹۲ در اردوی پرتغال مقابل هم قرار بگیرند اما مخالفت برخی باشگاه‌ها با برپایی اردو، در پیش بودن بازی استقلال مقابل بوریرام تایلند و سرانجام ابراز ناتوانی فدراسیون فوتبال ایران از تامین هزینه ۳۰۰ هزار دلاری اردو، باعث شد این بازی برگزار نشود.

XS
SM
MD
LG