لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۹

کهکشانی‌ها مقابل بانوی پیر تورین تسلیم شدند


در نخستین بازی از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در خانه با برتری ۲-۱ از سد رئال مادرید گذشت. بانوی پیر تورین در بازی قبلی با غلبه بر سامپدوریا، قهرمانی‌اش در سری A را مسجل کرده بود.

یووه در برابر مادریدی‌ها پوگبا را در اختیار نداشت. رئال هم که با سرمربی سابق یوونتوس به مصاف این تیم رفته بود، نمی‌توانست از وجود بن زما و مودریچ به دلیل مصدومیت استفاده کند.

میزبان خیلی زود توانست دروازه کهکشانی‌ها را باز کند. در هشتمین دقیقه آلوارو موراتا بازیکن فصل قبل رئال، دروازه تیم سابق خود را باز کرد.

در همین نیمه کریستیانو رونالدو موفق شد پاس هوشمندانه خامس رودریگز را بی‌هیچ مزاحمتی با ضربه سر وارد دروازه بوفون کند تا بازی به تساوی یک بر یک برسد.

در ادامه دو تیم صاحب چند موقعیت دیگر شدند. از جمله شوت مارکیزیو که با فاصله کم از چارچوب دروازه به بیرون رفت. رئال هم می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند ولی ضربه سر رودریگز کلمبیایی به تیر دروازه اصابت کرد، ایسکو هم نتوانست دروازه بوفون را باز کند.

با شروع نیمه دوم رئال توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی در عبور از لایه‌های مستحکم دفاعی راه‌راه پوشان موفق نبود. تا اینکه یوونتوس روی ضدحمله توسط کارلوس ته‌وز و حرکت پا به توپ او، یک ضربه پنالتی به دست آورد. دنی کارواخال مدافع رئال برای متوقف کردن مهاجم آرژانتینی ناگزیر شد پای او را بزند.

ته‌وز خودش پشت توپ ایستاد و درست وسط دروازه را هدف گرفت تا گل سه امتیازی را وارد دروازه کاسیاس کند.

در ادامه، ایسکو و گرت بیل از زمین خارج شدند تا هر دو مهره تهاجمی رئال از روی نیمکت به زمین بروند؛ یعنی خسه و چیچاریتو. اما این دو نیز نتوانستند مانع از شکست تیم کارلو آنچلوتی شوند.

آلگری سرمربی یووه در پایان بازی گفت: «این نتیجه پاداش مناسبی بود و بازیکنانم شایستگی‌اش را داشتند. بازی پرفشاری ارائه دادیم و فرصت کمی در اختیار رئال گذاشتیم. حیف نتوانستیم از موقعیت یورنته به نتیجه بهتری برسیم اما از اینکه توانستیم رئال را شکست ‏بدهیم راضی هستم. بازیکنان ما با چهار مدافع خیلی ‏خوب دفاع کردند.»

کارلو آنچلوتی هم در نشست خبری گفت: «اطمینان دارم در بازی برگشت این شکست را جبران کرده و به فینال خواهیم رفت. نه تنها راموس که خیلی از بازیکنانمان دقت کافی در پاس دادن نداشتند. برای بازی برگشت نباید توپ‌ها را در میانه زمین از دست دهیم زیرا یوونتوس در ضد حملات خطرناک است.»

در دیگر دیدار این مرحله، چهارشنبه شب بارسلونا در خانه به دیدار بایرن مونیخ خواهد رفت تا پرونده دور رفت مرحله نیمه‌نهایی بسته شود. بازی‌های برگشت هفته آینده برگزار خواهد شد.

دیدار نهایی این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، ۱۶ خرداد در برلین برگزار خواهد شد و باوارایی‌ها امیدوارند با پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسا، این تیم که در اوج آمادگی است را حذف کنند و در کشور خودشان برای کسب جام قهرمانی بجنگند.

XS
SM
MD
LG