لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۲

پرواز جنجالی تیم ملی فوتبال ایران به تاشکند


در حالی که قرار بود تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه راهی تاشکند شود، ملی‌پوشان از پای پله‌های هواپیما مجدداً به سالن فرودگاه برگردانده شدند. دلیل این اتفاق، نپرداختن هزینه پرواز از سوی فدراسیون عنوان شده است.

تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری بازی دوستانه با ازبکستان، سه‌شنبه آینده در اولین دیدار از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

مسعود شجاعی درباره تأخیر چهارساعته تیم ملی فرودگاه مهرآباد گفت: «دیگر زشت‌تر از این نمی‌شود. باید کفاشیان و هر مسئول دیگری که کوتاهی کرده عذرخواهی کنند.»

هافبک هجومی تیم ملی ایران در مصاحبه با خبرگزاری فارس یادآور شد: «اتفاقاتی که در فرودگاه افتاده شرم‌آور است و مسئول این اتفاقات باید بازخواست شود. مگر می‌شود کشوری با این همه پول و منابع طبیعی، تیم ملی‌اش برای تهیه نوشیدنی دچار مشکل باشد. الان به بهانه اینکه فدراسیون صد میلیون تومان نداده اجازه پرواز نمی‌دهند.»

سرمربی تیم ملی ایران هم ضمن مشاجره با مسئولان شرکت هواپیمایی که مانع از پرواز تیم ملی شدند، خطاب به آنها گفت اگر یک روز هم از زمان فعالیتش در ایران باقی مانده باشد، بی‌احترامی به تیم ملی را پیگیری خواهد کرد.

کی‌روش با انتقاد از مسئولان ورزش که قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند، گفت: وقتی تیم امید می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تمرین کند اجازه داده می‌شود اما تیم بزرگسالان از تمرین در این ورزشگاه محروم است. اردوی تیم امید در ترکیه برگزار می‌شود اما اردوی ما در ترکیه لغو می‌شود.

خبرگزاری‌ها نوشته‌اند پس از معطلی ۴۱ دقیقه‌ای بازیکنان و کادر فنی در اتوبوس، به اعضای تیم ملی گفته شد هواپیما آماده پرواز نیست. به همین دلیل اتوبوس با اسکورت به سالنی بازگشت که به خدمه پرواز تعلق دارد و در آن اثری از صندلی برای نشستن نیست. بنابراین بازیکنان روی زمین نشستند.

پرواز تیم ملی، سرانجام با حدود چهار ساعت تأخیر انجام شد. افشین پیروانی مدیر تیم ملی عقیده داشت اگر مشکلی برای پرواز پیش آمده، ایرلاین مربوطه باید زودتر تیم ملی را مطلع می‌کرده تا آنها در فرودگاه معطل نشوند.

علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی ایران گفت: چرا باید ما را یک ساعت مقابل هواپیما نگه دارند و حتی در اتوبوس را به رویمان باز نکنند؟ اتفاقات امروز فرودگاه واقعاً شرم‌آور و دور از شأن ملی‌پوشان بود. برای آقایانی که امروز اثری از آنها در فرودگاه دیده نشد، متأسفم.

آندرانیک تیموریان هم به خبرگزاری ایسنا گفت: اتفاقاتی که در فرودگاه رخ داده شرم‌آور و زشت بود. شان و شخصیت تیم ملی زیر سؤال رفت. مگر می‌شود بازیکنان یک ساعت در اتوبوس زندانی بمانند و کسی پاسخگویشان نباشد.

کاپیتان تیم ملی یادآور شد: مردم باید بدانند حمایت از تیم ملی تنها در حد حرف است. برخی بازیکنان هم سر مالیات مشکل داشتند و نتوانستند بیایند. با این وضعیت رفتن به جام جهانی یک رؤیا است. برخی دوست ندارند کی‌روش با تیم ملی ادامه دهد و آنقدر شخصیت تیم ملی را پایین می‌آورند تا خودش رها کند و برود.

XS
SM
MD
LG