لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۸

آغاز طوفانی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا


هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با کسب سه پیروزی برای سه نماینده فوتبال ایران به پایان رسید تا هر سه تیم، در صدر جدول گروه‌های خود بایستند.

پس از برتری سپاهان و ذوب آهن اصفهان، تیم تراکتورسازی در تبریز در دیداری هجومی با نتیجه ۴-۰ بر الجزیره امارات غلبه کرد.

این بازی از گروه سوم رقابت‌ها برگزار شد و سرخپوشان خیلی زود به گل رسیدند. در چهارمین دقیقه بختیار رحمانی با هدفگیری دقیق، شوت زمینی خود را به تور دروازه الجزیره رساند.

پنج دقیقه بعد،شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر توانست گل دوم را وارد دروازه علی خصیف کاپیتان تیم اماراتی کند.

در طرف مقابل، کنوید جونز شاخص‌ترین بازیکن بود. او طی بیش از یک دهه حضور در فوتبال انگلستان سابقه بازی برای ساوتهمپتون، ساندرلند و استوک سیتی را دارد. این مهاجم ۳۱ ساله اهل ترینیداد و توباگو یک گل آفساید هم به ثمر رساند.

در نیمه دوم، تراکتورسازی دست کم چهار موقعیت گلزنی داشت که از این تعداد، دو تا را به هدف نشاند. ضربه سر فرزاد حاتمی بعد از دفع اشتباه مدافع الجزیره مقابل خط دروازه غلتید و مهدی شریفی با حضور به موقع، مسیر توپ را تغییر داد تا گل سوم را به نام خودش ثبت کند.

در دقیقه ۵۸ بختیار رحمانی بازی خوب خود را با یک توپ ربایی هوشمندانه تکمیل کرد و در موقعیت تک به تک، گل چهارم را زد.

پیش از نواختن سوت پایان بازی توسط داور سنگاپوری، تراکتور در موقعیت طلایی دو به تک، نتوانست به گل پنجم برسد و مهدی شریفی آن را هدر داد. شریفی خود به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود اما پس از هدر رفتن این موقعیت،قلعه نویی مجدداً او را بیرون کشید و آلویس نانگ را به زمین فرستاد.

محمدرضا اخباری روزی کم دردسر را درون دروازه تراکتورسازی سپری کرد. محمد ایرانپوریان، شجاع خلیل‌زاده، خالد شفیعی، سینا عشوری، سروش رفیعی بختیار رحمانی (ایوب کلانتری)، ‌ اگوستو سزار (مهدی شریفی و سپس آلویس نانگ)، فرزاد حاتمی، مهدی کیانی و سعید آقایی سایر بازیکنان نماینده فوتبال ایران بودند. رفیعی در پایان بازی به عنوان مرد بر‌تر مسابقه معرفی شد.

الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان در دیگر دیدار این گروه به مصاف هم رفتند. رقابتی که ۶۰ دقیقه‌اش گلی در بر نداشت اما پس از آن، چهار بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که دو گل سهم هر تیم بود.

به این ترتیب تراکتورسازی مثل سپاهان و ذوب آهن در صدر جدول گروهش قرار گرفت. سه پیروزی برای تیم‌های ایرانی در شرایطی رقم خورد که در بازی‌های گروه اول تا سوم، نمایندگان عربستان، امارات و قطر از کسب پیروزی بازماندند.

امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی تیمش گفت: یک برد پرگل و خوب به مردم آذربایجان هدیه کردیم. عده‌ای از اول نمی‌خواستند تیم آرامش داشته باشد. اینها برایشان فرقی نمی‌کند قلعه‌نویی باشد یا اولیویرا، هدفشان این است که خودشان باشند و به هر قیمتی به ما لطمه می‌زدند.

سرمربی تراکتورسازی که بدون ذکر نام، درباره انتقادات برخی پیشکسوتان تراکتورسازی صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: این افراد به دنبال لطمه زدن به تراکتورسازی هستند. می‌خواستند بچه‌های سرباز را مقابل مردم قرار دهند. اکنون به ساق این سرباز‌ها نگاه کنید که پر از جای استوک است.

سرمربی تراکتورسازی که تیمش در رده هفتم لیگ بر‌تر قرار گرفته و دیداری حساس با پرسپولیس را پیش رو دارد، یادآور شد: «تأسف می‌خورم از افرادی که تراکتور را به این روز انداختند. بازیکنان ما امروز سربازان وطن بودند. خواهش می‌کنم کمک کنید تراکتورسازی روی پا بایستد. پرشور‌ها همیشه پرشور هستند و صاحبان اصلی تیم‌اند. منِ قلعه‌نویی در این موفقیت‌ها کمترین تأثیر را دارم.»

XS
SM
MD
LG