لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۵

گرانترین نقل و انتقالات فوتبال جهان در تابستان ۲۰۱۶


جیوانیلدو ویرا د سوزا ملقب به هالک
جیوانیلدو ویرا د سوزا ملقب به هالک

پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال جهان، پر از رفت‌وآمد است. با مبالغی هنگفت که باشگاه‌های ثروتمند پرداخت می‌کنند. آیا کارنامه این بازیکنان در پایان فصل، ارزش پولی که می‌گیرند را خواهد داشت؟

هالک برزیلی از زنیت سن پترزبورگ راهی آسیا شد تا فصل آینده را برای شانگهای در لیگ چین بازی کند. رقم سرسام‌آور قرارداد او همچنان محل بحث رسانه‌هاست.

آیا هالک ۵۶ میلیون یورو می‌ارزد؟ اصولاً چین چرا چنین ریخت‌وپاشی در فوتبال به راه انداخته؟ پاسخ‌ها هرچه که باشد، هالک گران‌ترین بازیکن در پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال دنیاست.

سادیو مانه بازیکن سنگالی با ۳۶ میلیون پوند از ساوتهمپتون به لیورپول پیوست. ساوتهمپتون هم سرمربی‌اش را از دست داده و هم برخی ستارگانش را به تیم‌های دیگر واگذار کرده.

این باشگاه در گذشته نیز بازیکنانی مانند آدام لالانا، دژان لوورن و ناتانیل کلاین را به لیورپول داده بود.

گرانیت ژاکا بازیکن تیم ملی سوئیس با ۳۴ میلیون پوند از مونشن گلادباخ راهی آرسنال شده. آرسن ونژه قبلاً بارها برای خریدهای بی‌حاصل تحت فشار انتقادات بوده اما او به خاطر درخشش ژاکا در بوندس لیگا، تردیدی در جذب این هافبک مرکزی نداشت.

اسکای اسپورتس در گزارش خود به میشی باتشوایی از مارسی هم اشاره کرده است که به چلسی پیوسته. لندنی‌ها از این مهاجم ۲۲ ساله بلژیکی با رقمی بیش از ۳۳ میلیون پوند، انتظار فصلی پر گل را دارند.

لسترسیتی قهرمان شگفتی‌ساز لیگ برتر با وجود اراده‌اش برای حفظ ستاره‌ها، انگولو کانته را از دست داد. این بازیکن فرانسوی با ۳۰ میلیون پوند راهی چلسی شده.

تا اینجا غیر از مورد عجیب هالک، همه جابه‌جایی‌ها به سمت لیگ برتر انگلستان بوده. نفر بعدی، متس هوملس آلمانی است که از بوروسیا دورتموند راهی مونیخ شد تا برای بایرن بازی کند. با وجودیکه تردد بین این دو تیم در بوندس لیگا هرگز بی حاشیه نیست.

منچستر یونایتد بیکار ننشست و غیر از به خدمت گرفتن زلاتان ابراهیموویچ، اریک بیلی را هم با ۳۰ میلیون پوند از ویارئال گرفت.

یونایتد با هدایت ژوزه مورینیو در فصل جدید لیگ برتر، هنریک مخیتاریان از دورتموند را هم در اختیار گرفته.

رناتو سانچز ستاره پرتغال در یورو ۲۰۱۶ با بیش از ۲۷ میلیون پوند راهی بایرن مونیخ شد تا باواریایی‌ها دو نماینده در جدول بیست بازیکن گرانقیمت فصل داشته باشند.

میرعالم پیانیچ بوسنیایی با بیش از ۲۵ میلیون پوند از رم روانه یوونتوس شده تا صدرنشین جابه‌جایی‌ها در سری آ باشد.

لیگ فرانسه هم در جدول حضور دارد. کریچوویاک از سویا با حدود ۲۲ میلیون پوند، برای پاری سن ژرمن بازی خواهد کرد.

آلوارو موراتا به خانه بازگشت. مهاجم سابق رئال که در یوونتوس عضویت داشت با ۲۴ میلیون پوند به مادرید برگشته.

به ریل امبولو ۱۹ ساله که متولد کامرون است اما برای تیم ملی سوئیس بازی می‌کند، با ۲۲ میلیون پوند از باسل جدا شد تا عضو جدید باشگاه شالکه شود.

ایلکای گوندوغان از دورتموند به لیگ برتر رفته تا با ۲۱ میلیون پوند زیر نظر پپ گواردیولا در منچسترسیتی توپ بزند.

گران‌ترین خرید بارسلونا ساموئل اومتیتی است. مدافع مرکزی تیم ملی فرانسه که متولد کامرون است و با ۲۱ میلیون پوند، عضو جدید خانواده پرطرفدار بارسلوناست.

آتلتیکو مادرید هم نیکو گایتان را با حدود ۲۰ میلیون پوند از بنفیکا جذب کرده. در این بین، ونسان یانسل پدیده هلندی باشگاه آلکمار، با حدود ۱۹ میلیون پوند راهی تاتنهام شد. پاس‌های طلایی علیرضا جهانبخش منجر به بالا رفتن آمار گلزنی او در فصل قبل شد.

کوین وولان از هوفنهایم به لورکوزن رفت. احمد موسی با ۱۵ میلیون پوند از زسکا مسکو راهی لسترسیتی شد. جردن آیب نیز با همین مبلغ از لیورپول به بورنموث پیوست. او هم فعلاً جزو ۲۰ بازیکن گرانقیمت در بازار تابستانی است.

XS
SM
MD
LG