لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

مدیرعامل پیشین گوگل به پنتاگون می‌پیوندد


اریک اشمیت
اریک اشمیت

اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد اریک اشمیت به هیت مدیره یک گروه مشورتی در پنتاگون پیوسته است. هدف این گروه تازه شکل گرفته، آوردن آخرین کشفیات و دستاوردهای دنیای فن‌آوری به ارتش آمریکاست.

به گزارش رویترز اش کارتر که در کنفرانس سالانه امنیت سایبری سخن می‌گفت اظهار داشت که هدف از تشکیل این گروه مشورتی تازه و آوردن اشمیت به پنتاگون «دسترسی به درخشان‌ترین ذهن‌های خلاق با تمرکز بر نوآوری» است.

اریک اشمیت که مدیر عامل اجرایی شرکت آلفابت (که در برگیرنده گوگل هم هست) است، گفته است که قصد از این گروه مشورتی پر کردن شکاف مشهودی است که میان دنیای فن‌آوری و ارتش آمریکا وجود دارد. او گفته است که این گروه قصد دارد به راه‌های تازه‌ای برای حل مشکلاتی که در حال حاضر ارتش با آنها مواجه است بیاندیشد.

این گروه مشورتی از آخرین تلاش‌های کارتر برای ساخت پلی بین دنیای فن‌آوری و ارتش است. او در سال گذشته سه بار به «سیلیکن ولی» سفر کرده است. از آخرین باری که یک وزیر دفاع از «سیلیکن ولی» دیدن کرده بود، بیست سال گذشته است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «اگر ما دست از اختراع و ابداع بکشیم، دیگر آن ارتشی که کشور ما شایستگی‌ آن را دارد نخواهیم بود.»

کارتر که تلاش زیادی در جهت بیشتر کردن بودجه بخش علم و صنعت در ارتش آمریکا کرده، افزود که «ما باید این کار را سال‌ها قبل انجام می‌دادیم.»

اشمیت و کارتر اعلام کرده‌اند که ۱۲ نفر دیگر هم به این گروه مشاوره‌ای خواهند پیوست. این افراد از بین مدیران شرکت‌های خصوصی و نهادهای عمومی انتخاب خواهند شد. اولین جلسه این هیت مشاوره قرار است در اوایل بهار امسال برگزار شود.

XS
SM
MD
LG