لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

وزیر ورزش: نمی‌توانم برای پرسپولیس گل بزنم


وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری، کارنامه یکسال اخیر خود را «نسبتاً موفق» ارزیابی کرد. او نتایج کسب شده در جام‌جهانی، بازی‌های آسیایی، المپیک‌های مختلف و بازی‌های ساحلی را مصادیق موفقیت این وزارتخانه دانست.

محمود گودرزی گفت: «اتفاق مهمی در دو هفته اخیر رخ داد؛ دیدار ورزشکاران با رهبری که مملو از فضای معنوی خوبی بود. ورزشکاران مورد تفقد قرار گرفتند. رهبری به ما فعالیت‌های فرهنگی را گوشزد کردند. تذکری هم به برخی رسانه‌ها تحت عنوان رسانه زرد دادند که باید اصلاح شوند.»

گودرزی از معرفی نشریات زرد مورد نظرش خودداری کرده اما رسانه‌های هوادار این وزارتخانه را نیز می‌توان در زمره نشریات زرد قرار داد. روزنامه ورزشی دولت و سرویس ورزشی خبرگزاری رسمی دولت، همه روزه مطالب یکطرفه‌ای در مدح وزیر ورزش منتشر می‌کنند.

از طرفی، او چندان اعتقادی به قوت گرفتن رسانه‌های مستقل ورزشی ندارد. جذب دو عضو هیات رئیسه انجمن روزنامه‌نگاران ورزشی به این وزارتخانه تحت عنوان مسئول روابط عمومی و مشاور وزیر، همچنین تخصیص دفتر و امکانات به انجمن، از جمله اقدامات گودرزی است که حتی در دولت احمدی‌نژاد نیز سابقه نداشت!

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: «فریاد غیرمتخصصین رساتر از ورزشی‌هاست و مطالبات آنها از حد بیشتر است، همین موضوع فضا را آلوده می‌کند. خواهش من این است که غیر ورزشی‌ها اجازه دهند متخصصان ورود کنند. خیلی‌ها سابقه حضور در میدان‌های ورزشی را نداشتند اما رسانه‌های زرد تصاویر آنها را منعکس می‌کنند. اینها شبهه ایجاد می‌کند.»

اما یکی از غیر ورزشی‌هایی که ورود او لطمه فراوانی به فوتبال ایران زد، حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس است که به سرعت نیز روانه زندان شد. نه سابقه ورزشی داشت و نه تخصص. انتصاب اشتباه او باعث سقوط پرسپولیس تا رده دهم لیگ برتر شده.

با این حال، محمود گودرزی تاکنون از پذیرش مسئولیت در انتخاب خطا و عذرخواهی از هواداران پرشمار پرسپولیس خودداری کرده. لحن او درباره مسائل پرسپولیس، همواره طلبکارانه بوده. از جمله او در همین نشست مطبوعاتی گفت: «اگر منظور شما این است که من توپ را وارد دروازه کنم نمی‌توانم چون فوتبالیست خوبی نیستم. صحبت‌های مربی پرسپولیس را خواندم که گفته بود توپ‌هایمان گل نمی‌‌شود و شانس نداریم اما در طرف مقابل، بازیکن از ملوان لباس عوض می‌کند و توپ را می‌گیرد.»

پرسپولیس تحت امر تیمی که با دولت جدید بر سر کار آمده، خریدهای داخلی و خارجی بی‌کیفیت فراوانی داشته. وزیر ورزش در این خصوص هم به جای پذیرش مسئولیت، خود در نقش منتقد ظاهر شده و می‌گوید: «چه معنی دارد تیمی با این توانمندی دنبال خرید بازیکن باشد. آنها باید از فروش بازیکن درآمد کسب کنند. شما باید دندان روی جگر بگذارید. باید بنیادی کار کرد و دنبال توسعه زیرساخت‌ها بود.»

وزیر ورزش که پیش از این هم مخالفت تلویحی خود را با سرمربی خارجی تیم ملی ابراز کرده بود، درباره ادامه همکاری با کی‌روش و رای ۸۸ درصدی بینندگان برنامه ۹۰ گفت: «خواست عمومی را نمی‌دانم. شما مگر عدد دارید که خواست عمومی چقدر است؟ برنامه ۹۰ معیار نیست. اگر معیار دارید بگویید خواست عمومی چه می‌خواهد. ما هیچ آماری از موافقان و مخالفان برای ماندن کی‌روش نداریم. نگاه اگر فنی و تخصصی باشد جوسازی دولتی و رسانه‌ای هیچ کدام معیار مبتنی بر واقعیت نیست.»

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش هم در پاسخ به سئوالی درباره اینکه کی‌روش با قرارداد ترکمانچای مشغول مربیگری در ایران است، گفت: قرارداد او چهار ساله بوده و نباید تجدید شود اما قبول ندارم قراردادش ترکمنچای بوده باشد.

سجادی درباره وضعیت فدراسیون وزنه‌برداری گفت رضازاده باید از بین شورای شهر و فدراسیون یکی را انتخاب کند.

محمود گودرزی هم در ادامه نشست خبری، درباره فقدان کرسی‌های بین‌المللی که از بزرگترین آسیب‌های ورزش ایران است، گفت: تنگ‌نظری‌هایی باعث می‌شود عده‌ای حذف شوند. اگر ما هم دخالت کنیم می‌گویند چرا دخالت کردند در حالیکه عدم دخالت باعث حذف کرسی‌ها می‌شود. جلساتی را با وزارت امور خارجه داریم تا بتوانیم تعداد کرسی‌ها را افزایش دهیم.

وزیر ورزش درباره اینکه چرا به ورزش‌ مدال‌آور کشتی، بودجه مستقل اختصاص نمی‌دهد گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای ۵۰ فدراسیون داریم. کشتی هم شش و نیم میلیارد گرفته. اینکه کشتی ظرفیت سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیاردی را دارد واقعیتی غیرقابل انکار است اما مجلس نمی‌تواند بودجه مستقل برای یک رشته خاص در نظر بگیرد.

XS
SM
MD
LG