لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۱

حدادعادل: اصولگرایان هنوز تصمیمی برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌اند


غلامعلی حداد عادل عضو شورای مرکزی اصولگرایان
غلامعلی حداد عادل عضو شورای مرکزی اصولگرایان

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از برنامه‌ریزی برای تشکیل دوباره این شورا با «ساختار جدید» خبر داد و گفت که اصولگرایان «هنوز هیچ تصمیمی» درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه، ۱۵ شهریور، در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت که اصولگرایان «هنوز هیچ تصمیمی» برای این انتخابات نگرفته‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که «مشورت‌هایی درحال انجام است» تا شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان «با ساختار جدیدی شکل بگیرد و همه در این شورا مشارکت داشته باشند».

خبرگزاری فارس در گزارش خود از محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، محمدرضا باهنر دبیرکل جمعیت پیروان خط امام و رهبری، رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، محمد رضا آشتیانی‌ عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، صادق محصولی قائم‌مقام دبیر کل جبهه پایداری، عبدالحسین روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ، مهدی ذاکری مدیر موسس همشهری و حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت به عنوان اعضای شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان نام برده است.

شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم تشکیل شد و غلامعلی حداد عادل سخنگوی این شورا بود.

این شورا از علی لاریجانی، رییس مجلس، و چهره‌های حامی او در انتخابات مجلس دهم حمایت نکرد و برخی از آنان در فهرست فهرست امید، فهرست حامیان دولت و اصلاح‌طلبان، جای گرفتند.

اعضای جبهه پایداری حضور پررنگی در لیست انتخابات اصولگرایان برای انتخابات تهران داشتند و برخی از اصولگرایان نیز از این مساله انتقاد کرده بودند.

در انتخابات مجلس دهم برخی از اعضای شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اعلام کرده بودند که این شورا با حمایت محمد علی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، محمد یزدی، دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و محمد تقی مصباح یزدی که از او به عنوان «پدر معنوی جبهه پایداری» نام برده می شود، فعالیت می‌کند.

با این حال غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، اخیرا اعلام کرده که این گروه تصمیم گرفته محمد علی موحدی کرمانی و محمد یزدی «درباره جلسه مشترک جامعتین در خصوص انتخابات سال ۹۶ جلسه‌ای تشکیل دهند و درباره آن تصمیم‌گیری کنند».

برخی از رسانه‌های ایران نام برده نشدن از محمد تقی مصباح یزدی در سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را به معنای کنار گذاشته شدن وی از ائتلاف اصولگرایان دانسته‌اند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین اعلام کرده بود که این گروه از نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت نخواهد کرد.

این سخنان واکنش شدید برخی از اعضای جبهه پایداری از جمله روح‌الله حسینیان و مرتضی آقا تهرانی را به دنبال داشت.

روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس نهم، در واکنش به این سخنان گفته بود که «اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند».

وی تاکید کرده بود: «اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهوری سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتماً از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه در انتخابات تعیین کننده هستند».

از محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در ایران نام برده می‌شود.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین٬ پیشتر نامزدی محمود احمدی‌نژاد را به «مصلحت» او ندانسته و علی لاریجانی، رییس مجلس هم گفته بود که ریاست‌ جمهوری دوباره احمدی‌نژاد «جاذبه‌ای» ندارد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس نیز گفته که محمود احمدی‌نژاد پیش از نامزد شدن «باید محاکمه شود».

علاوه بر محمود احمدی‌نژاد، برخی رسانه‌ها از سعید جلیلی، محمدرضا باهنر، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، عزت‌الله ضرغامی و احمد توکلی به عنوان رقبای احتمالی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام برده‌اند.

XS
SM
MD
LG