لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۰

انتقاد عضو هیئت منصفه مطبوعات از شکایت‌ دولت از رسانه‌ها


حسن روحانی رئیس جمهور و حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان
حسن روحانی رئیس جمهور و حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان

در ادامه حمله به دولت در زمینه برخورد با رسانه‌ها، علی‌اکبر اشعری، یک عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات ایران، از دولت حسن روحانی به خاطر شکایت از رسانه‌ها انتقاد کرد.

علی‌اکبر اشعری، مشاور فرهنگی محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری و وزیر پیشنهادی او برای وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه‌ نمایشگاه مطبوعات از دولت حسن روحانی انتقاد کرد که به‌رغم ادعاهایش «شکایت از رسانه‌ها را پس نمی‌گیرد.»

این عضو هیئت منصفه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر به دولت توصیه کرد که «آستانه تحمل» خود را بالا ببرد.

وی با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در نمایشگاه مطبوعات در روز شنبه، این اظهارات را مغایر با عملکرد دولت دانست.

حسن روحانی، رئیس جمهور، روز شنبه در سخنرانی خود در نمایشگاه مطبوعات، اظهاراتی درباره فشار بر رسانه‌ها داشت که با واکنش تند رئیس قوه قضاییه مواجه شد.

حسن روحانی گفت: «از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است، اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟»

پس از این سخنان صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خطاب به حسن روحانی این اتهام را مطرح کرد که «با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید»، اما در میان روزنامه‌نگاران «ندای آزادی مطبوعات سر می‌دهید و این که قلم‌ها را نشکنید و دهان‌ها را نبندید.»

برخی از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای اصولگرا دولت حسن روحانی را متهم می‌کنند که دولت راه شکایت از این رسانه‌ها را در پیش گرفته است.

رجانیوز، جهان‌نیوز، وطن امروز، یالثارات، خبرگزاری دانشجو، و نشریه رمز عبور از جمله‌ نشریان و وب‌سایت‌های اصولگرا هستند که از سوی دولت و افراد و نهادهای زیرمجموعه آن از آنها شکایت شده است.

حسن روحانی پیشتر صراحتا انتقاد کرده بود که «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، روزنامه، خبرگزاری و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم باشد، فاسد می‌شود.»

XS
SM
MD
LG