لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۶

تصمیم جنجالی شورای نگهبان در حذف یکی از منتخبان مجلس


==
==

پس از گذشته بیش از سه هفته از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، شورای نگهبان می‌گوید یکی از منتخبان شهر اصفهان امکان حضور در مجلس آینده را ندارد. سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات این شورا گفته است آرای مینو خالقی نفر سوم انتخاب شده از شهر اصفهان باطل شده است. آقای ره‌پیک روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفته است که این تصمیم بر مبنای مدارک و اسنادی که وجود داشت، گرفته شده است.

مینو خالقی، از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در شهر اصفهان بود که بر اساس اعلام وزارت کشور، با حدود ۱۹۳ هزار رای، به عنوان نفر سوم از این شهر وارد مجلس شورای اسلامی شد. او روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم شورای نگهبان با انتشار بیانیه‌ای گفت که هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر مواردی پیرامون ردصلاحیت دریافت نکرده و به گفته او «پس از شروع تبلیغات انتخاباتی تاکنون هیچ جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان و هیئت نظارت» نداشته است. خانم خالقی بدون ذکر جزییات، گفته شایعات و مواردی به او منتسب شده و خواستار برخورد نهادهای نظارتی با این موضوع شده است.

تصمیم شورای نگهبان در ابطال آرای خانم خالقی با اعتراض‌هایی از جمله از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان مواجه شده است. رادیو فردا در گفت‌و‌گو با دو تحلیلگر ابعاد مختلف این اتفاق را بررسی کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:45 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG