لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

محمدرضا خاتمی: اصلاح‌طلبان حریف رد صلاحیت خواهند شد


محمدرضا خاتمی معتقد است اصلاح‌طلبان حریف رد صلاحیت و احزاب پادگانی می‌شوند
محمدرضا خاتمی معتقد است اصلاح‌طلبان حریف رد صلاحیت و احزاب پادگانی می‌شوند

در حالی که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر چهارماه باقی مانده است و تمام جناح‌ها حتی از مدتی پیش در تلاش برای تعیین راهکارهایی به منظور موفقیت در این انتخابات بوده‌اند یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از ظرفیت اصلاح‌طلبان برای پیروزی علیرغم رد صلاحیت‌ها سخن گفت.

محمدرضا خاتمی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت‌وگو با ایلنا خبرگزاری کار ایران گفته است تمام برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان متوجه ظرفیت‌های خودشان است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:32 0:00
لینک مستقیم

وی افزود اگر اصلاح‌طلبان از ظرفیت‌های خود استفاده کنند‏، حتی اگر شورای نگهبان تمامی چهره‌های اصلی‌شان را هم در انتخابات رد صلاحیت کند٬ باز پیروزی از آن اصلاح‌طلبان است.

خاتمی با بیان اینکه تمامی راهبرد اصلاح‌طلبان در اتحاد خلاصه می‌شود، یادآور شد: اصلاح‌طلبان در سایه اتحاد خود و اینکه درون خود هیچ رقابتی نباشد و دچار چنددستگی نشوند، می‌توانند به نتایج و خواسته‌های حداقلی دست یابند.

نائب‌رئیس مجلس ششم در مصاحبه با ایلنا ضمن این که بر اختلاف سلیقه و اختلاف نظر اصلاح‌طلبان تاکید کرد در عین حال گفت آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دور یک میز بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا به یک وحدت و انسجام دست یابند.

اصلاح‌طلبان در حالی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌شوند که امکان رقابت‌جویی‌های حزبی -جناحی در فضای ایران همچون گذشته ممکن است با انگ‌زدن‌ها و تهمت‌هایی علیه افراد توام باشد. مساله‌ای که حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز در نشست ۱۳ آبان هیات دولت درباره‌اش هشدار داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا خاتمی فضای سیاسی کشور را پس از روی کار آمدن دولت یازدهم«بازتر و بهتر» توصیف کرد ولی افزود هنوز برخی جریان‌های سیاسی می‌خواهند با فضای موجود سیاسی مقابله کنند و نگذارند این مسیر آنچنان که شایسته جمهوری اسلامی است پیش برود.

وی همچنین با اشاره به تجربه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۲ گفت اصلاح‌طلبان بر اساس این تجربیات در بسته‌ترین فضای ممکن به تاکتیک‌هایی رو می‌آورند که نتیجه انتخابات را به نفع خویش تغییر دهند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور در اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد. مرحلهٔ نخست این انتخابات همزمان خواهد بود با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری.

XS
SM
MD
LG