لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۴

تراکتورسازی دو بر یک به صبای قم باخت


در آخرين مسابقه هفته سی و دوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، شکست دو بر يک تراکتورسازی از صبای قم در تبريز به جنجال کشيد و به گزارش خبرگزاری‌های داخلی تماشاگران تبريزی به نشانه اعتراض صندل‌های ورزشگاه را شکستند.

خبرگزاری فارس بروز جنجال را به اين شکل توصيف کرد که در دقيقه ۹۰+۵ يدالله جهانبازی داور مسابقه تصميم دستيارش در مورد اعلام خطای پنالتی به سود تراکتورسازی را قبول نکرد و همين باعث شد تا تماشاگران تبريزی با علیه داور شعتر دادند و تعدادی از صندلی‌‌های ورزشگاه را شکستند و به سمت زمين چمن پرتاب کردند.

برپايه اين گزارش ماموران يگان ويژه نيروی انتظامی در لحظه‌های پايانی وقت تلف شده آرايش مقابله با اغتشاش به دور زمين گرفتند و در اين هنگام بازيکنان دو تيم نيز درگيری‌‌های مختصری با يکديگر پيدا کردند.

اين بازی پربرخورد سه اخراجی داشت: دو بازيکن از تراکتورسازی و يک بازيکن از صبا. به هنگام اخراج بازيکن صبا بازيکنان تيم شهر قم به شدت به داور اعتراض داشتند که عبدالله ويسی، سرمربی صبا با دخالت خود بازيکنانش را آرام کرد.

اين مسابقه حدود ۳۵۰۰۰ تماشاگر داشت و تراکتور سازی با قبول شکست خانگی رده چهارم را در رقابت با پرسپوليس از دست داد.

جاسم کرار، بازيکن عراقی تيم تراکتورسازی در دقيقه ۱۳ از روی نقطه پنالتی به تيمش برتری داد ولی مرتضی اسدی، مدافع تيم ميزبان در دقيقه ۲۱ در درگيری با عليرضا ميرشفيعيان بر سر ضربه به توپ، باعث شد تا دروازه‌ تيم تراکتورسازی گشوده و نتيجه در پايان نيمه نخست يک بر يک شود. اين در حالی بود که داود حقی در دقيقه ۴۱ يک ضربه پنالتی به سود صبا را از دست داده بود. اما در دقيقه ۶۵ محسن بيات گل پيروزی صبای قم را به ثمر رساند.

حادثه دقيقه پنجم وقت تلف شده بازی، برای چند لحظه ای بازی را متوقف و جو داخل زمين و سکوها را متشنج کرد. داور پس از گفت و گو با دستيارش اعتقاد او به پنالتی را نپذيرفت. داور خط مسابقه اعتقاد داشت که خطايی به روی علی عليزاده، مهاجم تراکتورسازی در محوطه جريمه روی داده است، اما مسابقه به خطای پنالتی رای داد. بازيکنان تيم صبا بلافاصله به سمت کمک داور حمله کردند و بازی به جنجال کشيده شد.

وقتی جهانبازی رای دستيارش را نپذيرفت، اعتراض از ياران صبا به سوی تراکتورسازی‌ کشيد.
ابوالفضل حاجی ‌زاده از صبا در دقيقه ۵۳، علی باقری و جاسم کرار از تراکتورسازی به ترتيب در دقيقه های ۵۴ و ۳+۹۰ از بازی اخراج شدند. خبرگزاری مهر نوشته است که جاسم کرار به هنگام اخراج با جوسازی مقدمه‌ساز جنجال پايانی شد و می‌افزايد که اين ديدار در پس از ۱۶ دقيقه وقت تلف شده با برتری دو بر يک صبای قم به پايان رسيد.

تراکتورسازی با ۵۳ امتياز يک امتياز از پرسپوليس عقب افتاد و صبای قم با ۴۰ امتياز رده دهم برا برای خود تثبيت کرد. سپاهان با ۶۵ امتياز صدرنشين و در آستانه قهرمانی است. استقلال با ۵۹ امتياز، ذوب آهن با ۵۷ امتياز و پرسپوليس با ۵۴ امتياز در فاصله دو بازی تا پايان ليگ دهم به ترتيب دوم تا چهارم هستند.
XS
SM
MD
LG