لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

صدرنشینی استقلال با گل می‌داودی


I
I
استقلال تهران در ورزشگاه آزادی و در رقابتی پر حاشیه که سه اخراجی در بر داشت، بر تیم ته جدولی مس سرچشمه‌ غلبه کرد تا به صدرنشینی ۲۴ ساعته نفت تهران در جدول رده بندی لیگ بر‌تر خاتمه دهد.

در ادامه هفته یازدهم این رقابت‌ها، پنج مسابقه برگزار شد که طی آن استقلال، سپاهان و صبا قم مقابل حریفان خود به برتری رسیدند. دو مسابقه نیز به تساوی انجامید.

در دیدار دو تیم صدر جدولی و ته جدولی استقلال و مس سرچشمه فقط پنج هزار نفر را به ورزشگاه آزادی کشانده بود، نادر فتح‌الهی از مس سرچشمه در‌‌ همان ثانیه‌های نخست به خاطر تکل خشنی که روی آندرانیک تیموریان انجام داده بود، اخراج شد.

این اتفاق و زمان وقوع آن، مشابه حادثه ثانیه ۴۵ در بازی ایران و بحرین بود که مدافع بحرینی روی تیموریان تکل خشنی زد و کارت قرمز گرفت.

اتفاقات ادامه بازی اما شباهتی به جشنواره گل ایران مقابل بحرین نداشت. سرچشمه‌ای‌های ۱۰ نفره و ته جدولی که حتی حق میزبانی بازی‌های خانگیشان را هم ندارند، رقیب آسانی برای تیم پر ستاره استقلال نبودند.

محسن قهرمانی داور مسابقه، مهدی‌حسینی نسب یکی از مربیان مس را هم در نیمه اول از روی نیمکت اخراج کرد.

در حضور کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای زیر نظر گرفتن عملکرد ملی پوشان به ورزشگاه آمده بود، میلاد می‌داودی گل برتری استقلال را در دقیقه ۵۷ به ثمر رساند. پاس کوتاه فرهاد مجیدی در محوطه جریمه، به شوت سر ضرب می‌داودی انجامید تا پس از برخورد به دیرک افقی وارد دروازه مس سرچشمه شود.

با این نتیجه، مس سرچشمه با ۷ امتیاز آخرین تیم جدول باقی‌ماند و استقلال ۲۶ امتیازی به صدر جدول بازگشت.

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، میثم حسینی، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، کیانوش رحمتی، میلاد می‌داودی (دقیقه ۸۹ فریدون زندی)، جاسم کرار (دقیقه ۷۹ محسن یوسفی) و فرهاد مجیدی بازیکنانی بودند که در این دیدار، پرویز مظلومی به میدان فرستاد.

حاشیه‌ها و اظهارات پس از مسابقه

یک روز پس از شوخی‌های غیر متعارف محمد نصرتی و شیث رضایی در بازی پرسپولیس و داماش گیلان، تیم استقلال هم نتوانست برتری‌اش را بدون حاشیه به پایان برساند.

در دقیقه ۸۵ آندرانیک تیموریان را به دلیل درگیری شدید لفظی با حنیف عمران‌زاده دیگر بازیکن استقلال از زمین اخراج شد. علی سامره کاپیتان مس و بازیکن سابق استقلال، به وساطت پرداخت تا از تشدید درگیری این دو بازیکن جلوگیری کند.

تیموریان وقتی کارت قرمز گرفت و توسط سامره از صحنه درگیری دور شد، مبهوت و عصبی به مجیدی نگاه می‌کرد. کاپیتان استقلال هم بهت زده بود.
تیموریان و عمران‌زاده در پایان بازی حاضر به مصاحبه نشدند. عمران‌زاده پیش از این و در پی انتقادات فنی غلامحسین فرزامی از خط دفاعی استقلال، دوران بازیگری او را «متعلق به عهد هیتلر» دانسته بود.

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه در پایان بازی گفت: اکثر بازیکنان ما استادیوم آزادی را ندیده بودند و چراغ‌ها را که می‌دیدند ناراحت می‌شدند.

این مربی پر سابقه در ادامه گفت: زمانی که ۱۰ نفر شدیم، زورمان بیشتر شد. بازیکنان من در داخل زمین اختلافی با هم ندارند. شاید بیرون زمین مشکلاتی باشد اما داخل زمین برای هم جان می‌دهند.

پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بازیکنان تیمش گفت: با فرد مقصر در ماجرای عمران‌زاده و تیموریان برخورد می‌کنیم.

میلاد می‌داودی زننده گل برتری استقلال نیز اخراج زودهنگام بازیکن مس را به ضرر تیم استقلال دانست و یادآور شد که مهم‌ترین مسئله، سه امتیاز بازی و پس گرفتن صدرنشینی بود.

نتایج سایر بازی‌ها

دیدار تیم‌های سایپا و فولاد خوزستان با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. این بازی کم افت و خیز، در ورزشگاه انقلاب و در حضور فقط ۵۰۰ تماشاگر برگزار شد.

بازی شهرداری تبریز و ذوب‌آهن اصفهان هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز، با همین نتیجه و با همین تعداد تماشاگر به پایان رسید! میودراگ یسیچ
سرمربی شهرداری پس از پایان بازی گفت: ما به خاطر آمادگی دروازه‌بان ذوب‌آهن برنده نشدیم. من از بازیکنانم راضی‌ام و گلایه‌ای از آنها‌ ندارم.
اما رقابت تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی پرگل بود. ملوانی‌ها که ۲-۰ پیش افتاده بودند، در پایان با نتیجه ۳-۲ بازنده شدند.

این بازی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و در حضور ۱۵۰۰ تماشاگر برگزار شد. علی جراح‌کار و محمد حیدری در‌‌ همان ۱۵ دقیقه نخست، دو بار دروازه مدافع عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر را باز کردند.

اما در ادامه بازی سید صالحی و مهدی کریمیان بازی را به تساوی کشاندند. عماد رضا در دقیقه ۹۱ گل سوم سپاهان را به ثمر رساند. با این برد سپاهان که در رده پنجم قرار دارد ۲۱ امتیازی شد. ملوان نیز که پانزدهم است، ۱۰ امتیازی باقی ماند‌.

نیکو کرانچار سرمربی جدید سپاهان به دلیل صادر نشدن کارت مربیگری‌اش از مسابقه بعدی، هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت.

در دیگر بازی رقابت‌های یکشنبه شب، صبا قم توانست با نتیجه ۳-۲ صنعت نفت آبادان را شکست دهد. این بازی در ورزشگاه تختی آبادان و در حضور هزار تماشاگر برگزار شد.

فونیکه‌سی مهاجم مالیایی صنعت نفت، در این بازی هم برای تیمش گلزنی کرد رضا عنایتی گل تساوی را برای شاگردان ویسی به ثمر رساند. عنایتی گل دوم را نیز زد تا تیمش را ۲-۱ پیش بیاندازد.

در ادامه سجاد مشکل‌پور بازیکن ۲۱ ساله نفتی‌ها توانست بازی را به تساوی بکشاند. گرچه این پایان کار نبود و عبدالکریم اسلامی در دقیقه ۸۸ گل سوم صبا را به ثمر رساند.

صبا قم با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد تا هم امتیاز نفت تهران باشد اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفته است.

برخی هواداران نفت پس از این شکست خانگی علیه پیروانی شعار دادند. سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان هم در واکنش به شعار‌ها گفت: هیچ کجای ایران این طور نیست. اگر تماشاگر اعتراض دارد باید هو کند نه اینکه فحش ناموسی دهد. با یک تلفن به آبادان آمدم و با یک تلفن هم می‌روم. یکی از اعضای هیات مدیره را در رختکن دیدم و او را به جان مادرش قسم دادم من را آزاد کنند.
XS
SM
MD
LG