لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

رویانیان: پرسپولیس در ماه رمضان بازی نمی‌کند


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران می‌گوید تیمش در بازی‌هایی از لیگ بر‌تر فوتبال ایران که در ماه رمضان برگزار خواهد شد، به میدان نخواهد رفت.

محمد رویانیان پیش از این هم در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اول صداوسیما، تاکید کرده بود که رقابت‌های لیگ بر‌تر در ماه رمضان نباید برگزار شود.

دوازدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال ایران از پنجشنبه ۲۹ تیر، با پنج مسابقه آغاز می‌شود و پرسپولیس در آبادان و اولین بازی‌اش مه‌مان صنعت نفت خواهد بود.

اما از هفته دوم رقابت‌ها، همزمانی با ماه رمضان باعث شده آغاز بازی‌ها به پس از مراسم افطار موکول شود. به همین خاطر دیدار دوم پرسپولیس که مقابل فجرسپاسی شیراز است، مانند بقیه بازی‌های هفته دوم، از ساعت ۲۲ آغاز خواهد شد.

دیداری که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، تاکید کرده است تیمش در آن حضور نخواهد یافت.

رویانیان در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه «بسیاری از مراجع تقلید» از برگزاری بازی در ماه رمضان انتقاد کرده‌اند گفت: آیت الله استادی امام جمعه قم فرمایشاتی داشتند و از مدیران باشگاه‌ها خواستند که در ماه رمضان بازی نکنند و من خواستم اولین کسی باشم که برای این کار اعلام آمادگی می‌کنم. همین جا هم می‌گویم که حاضر نیستیم وقتی علما و مراجع به برگزاری بازی‌ها در ماه رمضان انتقاد دارند، ما حتی به قیمت از دست دادن امتیاز در لیگ شرکت کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از «آیات عظام» مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، محفوظی، استادی، شاهرودی، نمازی، علوی گرگانی و واعظ موسوی به عنوان مخالفان برگزاری لیگ بر‌تر در ماه رمضان نام برده است.

رویانیان در ادامه مصاحبه خود گفته: «متاسفم که نه مجلس و نه هیچ کدام از مسئولان ورزش عکس‌العملی به صحبت‌های مراجع تقلید نشان نداده‌اند.»

نخستین فرمانده مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در ادامه مصاحبه‌اش با ایسنا گفت که نمی‌داند مسئولان فدراسیون فوتبال از چه علمایی مجوز برگزاری بازی‌ در ماه رمضان را گرفته‌اند.

واکنش‌ها به تصمیم رویانیان

باشگاه صنعت نفت آبادان با اعلام اینکه برگزاری مسابقات در ماه رمضان اتفاق جدیدی در فوتبال ایران نیست، اعلام کرده «احتمالاً رویانیان مشکل دیگری دارد و می‌خواهد برای پرسپولیس وقت بخرد».

سخنگوی این باشگاه به خبرگزاری فارس گفت: رویانیان برای رسیدن به خواسته خود نباید از دین خرج کند. زیرا هر چیزی جای خودش را دارد.

این خبرگزاری همچنین در گزارشی مجزا با انتقاد از اظهارات مسئولانی که خواستار لغو بازی‌ها در ماه رمضان هستند، نوشته است: «وقتی زین‌الدین زیدان، کریم‌بن‌زما، مسعود اوزیل، نوری شاهین، سمیر نصری و دیگران در بالا‌ترین سطح فوتبال جهان روزه می‌گیرند، آیا بهانه‌ای برای بازیکنان ایرانی در لیگی به مراتب سطح‌پایین‌تر باقی می‌ماند؟»

غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران با رد احتمال به تعویق افتادن آغاز لیگ بر‌تر و یا برگزار نشدن این بازی‌ها در ماه رمضان، در مصاحبه‌های مختلف با خبرگزاری‌ها تاکید کرده است که دوازدهمین دوره لیگ بر‌تر، طبق برنامه‌ریزی اعلام شده و بدون تاخیر، از ۲۹ تیر شروع می‌شود.

بر این اساس، برنامه هفته نخست لیگ بر‌تر فوتبال ایران که قبل از آغاز ماه رمضان است، به شرح زیر اعلام شده.

پنجشنبه ۲۹ تیر

صنعت نفت آبادان- پرسپولیس تهران
فجرسپاسی شیراز- ذوب آهن اصفهان
صبا قم – پیکان تهران
گهر زاگرس دو رود – ملوان بندرانزلی
نفت تهران- راه‌آهن ری

جمعه ۳۰ تیر
استقلال تهران - آلومینیوم هرمزگان
داماش گیلان - فولاد خوزستان
تراکتورسازی تبریز – سایپا البرز
سپاهان اصفهان - مس کرمان
XS
SM
MD
LG