لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۸

ابراز تاسف نایب رئیس مجلس از شعارهای هواداران تراکتورسازی


مسعود پزشکیان، نماینده تبریز
مسعود پزشکیان، نماینده تبریز

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و نایب رئیس مجلس، در واکنش به شعارهای گروهی از تماشاگران تیم تراکتورسازی در بازی با استقلال، این شعارها را «غیرقابل قبول» خواند.

برپایه ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در بازی استقلال-تراکتورسازی که روز ۱۹ آذر در استادیوم‌ آزادی برگزار شد، گروهی از تماشاگران تیم تراکتورسازی خلیج فارس را به نام خلیج عربی صدا می‌زنند و برخی شعارهای «قومیتی» سر می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس، مسعود پزشکیان با «غیرقابل قبول» و «خلاف قانون» خواندن این شعارها گفت: «کسانی که بخواهند تمامیت و عزت این مملکت را نادیده بگیرند، فارغ از اینکه در چه سمت، لباس، جایگاه، مقام و زبان باشند، کار اشتباهی می‌کنند...»

آقای پزشکیان که خود رئیس فراکسیون ترک‌زبانان مجلس است، گفت: «هرکسی در هر جایگاهی و با هر بهانه‌ای بخواهد تمامیت کشور ما را زیر سئوال ببرد، کاری خلاف قانون و غیرقابل قبول می‌کند و بنده به هیچ عنوان این حرف‌ها و آدم‌ها را از نظر فکری، قانونی و سیاسی قبول ندارم زیرا آذری‌ها خود را متعلق به این مملکت و سرزمین می‌دانند.»

وی افزود: «پهنه جغرافیایی ایران، مملکت ماست. آب و خاک ماست. پدران و اجداد ما اینجا بودند و برای این مملکت هر کاری از دستمان برآید، می‌کنیم.»

پیشتر، مصطفی آجرلو، رئیس باشگاه تراکتورسازی، هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این شعارها گفته بود: «ما همگی باهم برادر هستیم، با زبان‌های مختلف، با اقوام مختلف، با گویش‌های مختلف. همه اقوام به قومیت و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.»

علی دایی نیز پس از این بازی در واکنش به این شعارها عکسی از خلیج فارس در صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

مسعود پزشکیان همچنین گفت که خود او از هواداران تیم تراکتورسازی است و اگر در تبریز باشد، به ورزشگاه می‌رود.

پیشتر علی دایی نیز هنگامی که مربی پرسپولیس بود از برخی از تماشاگرانی که در تبریز او را «بی‌غیرت» می‌خواندند، گلایه کرده بود و گفته بود: «آذربایجان متعلق به ایران است. ما همه برای یک مملکت هستیم اما متاسفانه آنهایی که به ورزشگاه می‌آیند دنبال فوتبال نیستند. آنها دنبال مسائل دیگری هستند.»

در سال های اخیر، برخی از نهادهای مدنی و حقوق بشری، حکومت جمهوری اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق اقلیت های مذهبی و قومی متهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG