لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۱

ليگ برتر فوتبال ايران؛ استقلال با شش گل به رده دوم رسيد


بازی روز شنبه استقلال-صنعت نفت آبادان
بازی روز شنبه استقلال-صنعت نفت آبادان
استقلال با پيروزی شش بر دو بر صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی و ذوب آهن با شکست دو بر يک از پاس در همدان، در بالای رده‌بندی ليگ برتر فوتبال ايران (جام خليج فارس) يک جا به جايی شکل گرفت. استقلال به رده دوم رسيد و ذوب آهن به رده سوم رفت.

در يک بازی سراسر تهاجمی از دو تيم قديمی و باريشه فوتبال ايران، هشت گل رد و بدل شد که بيشترين سهم را آبی‌پوشان تهران داشتند. صنعت نفت در تهران يک جرقه در شروع بازی داشت و پس از گل لئون پاچاچيان در دقيقه ۹، با ناگاه خاموش شد تا دروازه‌اش در حضور تنها حدود ۲۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی گلباران شود.

پس از گل زودهنگام تيم آبادانی، استقلال توسط مهدی سيد صالحی در دقيقه ۲۱ و مجتبی جباری در دقيقه ۲۹ و نيمه نخست را با برتری دو بر يک به پايان رساند.

پنج گل در نيمه دوم

در نيمه دوم استقلال با يک بازی سراسر هجومی چهارگل ديگر به تيم صنعت نفت تحميل کرد. هادی شکوری در دقيقه ۵۴، فرهاد مجيدی تازه نفس در دقيقه ۶۵، مهدی سيدصالحی در دقيقه ۶۸ و آرش برهانی در دقيقه ۲+۹۰ گلزنان اين نيمه استقلال بودند. پيش از گل برهانی – که با پاس مجيدی و با يک ضربه «آکروباتيک» ديدنی به ثمر رسيد – در دقيقه ۸۱ صنعت نفت توسط روح الله عرب به گل دوم دست يافت تا با روحيه يافتن شکل بازی را ديدنی‌تر کند.

صنعت نفت در حالی يک بازی تهاجمی داشت که در دفاع هيچگاه مطمئن نشان نداد. استقلال با اين پيروزی درخشان از نظر تفاضل گل هم از ذوب آهن پيش افتاد. صنعت نفت هم در اين فصل فراز و نشيب بسيار داشته است و يک روز بر حريفان پرقدرتی پيروز شده و روزی ديگر پنج گل و شش گل از تيمهای نفت تهران، ذوب آهن و استقلال خورده است.

مجتبی جباری از بازيکنان تاثيرگذار تيم استقلال در برابر صنعت نفت بود که در اواسط نيمه دوم تعويض شد تا آبی‌پوشان با خوردن يک گل ديگر روحيه را به صنعتی‌ها بازگشته حس کنند.

اما آرش برهانی با زدن ششمين و آخرين گل استقلال در دقيقه ۲+۹۰ هم شوک آخر را بر ياران غلامحسين پيروانی وارد کرد و هم با زدن هفتاد و هشت گل به رکورد گلزنی غلامرضا عنايتی در ليگ برتر رسيد.

استقلال با اين پيروزی کم نظير در اين فصل، ۵۸ امتيازی شد و با يک بازی بيشتر، سه امتياز کمتر از سپاهان پيشتاز دارد.

باخت ذوب آهن با محروميت ناگهانی خلعتبری

روز دوم از هفته سی و يکم رقابت‌های فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های ايران (جام خليج فارس) با شکست دو بر يک تيم ذوب آهن اصفهان رده دومی از‌ پاس رقم خورد.

نيم ساعت قبل از شروع بازی ذوب آهن با پاس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال به تيم ذوب آهن اعلام کرد که محمدرضا خلعتبری، ملی پوش ارزنده و تاثيرگذار اين تيم به دليل توهين به داور ديدار دو هفته پيش ذوب ‌آهن با پرسپوليس از سوی کميته انضباطی محروم شده است و نمی‌تواند در برابر پاس بازی کند. پس از شکست حرفدار راه آهن در زمين پاس همدان، مهدی تارتار، سرمربی راه آهن اعلام کرد که نتيجه مسابقه‌های ليگ برتر خارج از زمين تعيين می‌شود و همه چيز به سود پاس همدان است.

در حکم صادره آمده است که محمدرضا خلعتبری به دليل توهين به داور يک جلسه از همراهی تيمش محروم و به پرداخت سه ميليون تومان جريمه محکوم شده است.

در اين حکم همچنين سپهر حيدری کاپيتان پرسپوليس به توبيخ کتبی محکوم شده است.
ذوب آهن که پيش از اين تنها تيم پيروز ايرانی درهفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا بود، با نمايشی به دور از روزهای خوب خود در برابر تيم مصمم و دونده پاس پذيرای شکستی بی‌موقع شد تا هم دستيابی به سپاهان پيشتاز را در دوردست ببيند و هم استقلال را خطرناک برای جنگ نايب قهرمانی. مرتضی عزيرمحمدی در دقيقه ۳۲ و فرهاد خيرخواه در دقيقه ۵۶ از نقطه پنالتی برای پاس گل زدند. اسماعيل فرهادی، هافبک ناموفق اين روز ذوب آهن روی فرهاد خيرخواه مهجم تيم پاس خطای پنالتی کرد و خود خيرخواه ضربه پنالتی را به گل پيروزی بدل کرد. علی احمدی در دقيقه ۳۵ برای ذوب آهن گل زد تا در پايان نيمه نخست دو تيم با برابری يک بر يک به رختکن روند.

پاس با اين پيروزی ۳۴ امتيازی شد تا با گريز از منطقه سقوط از رده شانزدهم جدول رده بندی به رده دوازدهم صعود کرد. ذوب آهن هم با ۵۶ امتياز به رده سوم سقوط کرد.

يک روز پيش از اين پنج مسابقه از هفته سی و يکم انجام شد که همگی پراعتراض و کم و بيش جنجالی بود. تراکتورسازی به عنوان موفق‌ترين تيم هفته در خانه پيکان قزوين دو بر يک برنده شد و پيش از مسابقه پرسپوليس با نفت تهران يک بار ديگر به رده چهارم صعود کرد.

فولاد و مس به ترتيب در اهواز و کرمان يک بر صفر ملوان و سايپا را يک بر صفر شکست دادند تا همچنان به رقابت با هم ادامه دهند. فولاد و مس هر کدام با ۴۷ امتياز در رده‌های ششم و هفتم باقی ماندند. مسابقه جنجالی دو تيم راه آهن با استيل آذين در حالی دو بر دو مساوی شد که نيمه نخست راه آهن دو بر صفر پيش بود و داور در نيمه دوم دو بازيکن راه آهن را اخراج کرد.

در تبريز شهرداری اين شهر در مسابقه جنجالی ديگری با شاهين بوشهر دو بر دو مساوی کرد. حميد درخشان، سرمربی تيم شهرداری در گفت و گو با خبرنگاران به صراحت کمک داور اين مسابقه را متهم کرد.

در حالی که جنگ برای گريز از سقوط در هفته‌های آخر داغ است تيم داماش گيلان نخستين تيم ليگ اولی بود که به رهبری مهدی دينورزاده، بازيکن پيشين تيم ملی ايران بار ديگر به ليگ برتر راه يافت. سال پيش هم دينورزاده تيم نفت تهران را ليگ برتری کرد که تيم از او گرفته شد وحسين فرکی جانشينش شد.

بعد از ظهر يکشنبه تيمهای پرسپوليس و نفت با يکديگر بازی می کنند و روز بعد سپاهان در اصفهان رو در روی صبای قم قرار می گيرد.

درگيری لفظی شديد نماينده علی دايی با مجتبی شريفی

پس از اعلام رای جريمه و محروميت برای بازيکنان و حاشيه نشينان ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و استيل آذين در جمعه گذشته (هفته سی‌ام ليگ)، مجتبی شريفی رئيس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال علی دايی (سرمربی پرسپوليس) و صادق درودگر (سرپرست پيشين و مشاورکنونی حسين هدايتی) به دليل گفته‌های رسانه آنان به کميته انضباطی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر عصر شنبه بهمن دهقان نماينده علی دايی به فدراسيون فوتبال رفت تا به رئيس کميته انضباطی اعلام کند به دليل بازی بعد از ظهر يکشنبه تيم پرسپوليس در برابر نفت تهران، زمان حضور دايی در کميته انضباطی را تغيير دهد. همچنين نماينده علی دايی خواستار رسيدگی به اين بحث شد که چگونه ليدر ضارب سرمربی تيم پرسپوليس در ورزشگاه حضور يافته است زيرا وی «ممنوع‌الورود» به ورزشگاه است که همگی در اين خصوص اظهار بی‌اطلاعی کردند.

خبرگزاری مزبور می‌افزايد که «در اين بين اتفاقاتی رخ داد که باعث درگيری شديد لفظی بين مجتبی شريفی با بهمن دهقان شد که با وساطت مسئولان کميته انضباطی، ملک آباد رئيس کميته حراست فدراسيون و در نهايت مهدی تاج اين درگيری خاتمه يافت.»

بهمن دهقان در مورد علت اين درگيری اعلام کرد که درصورت صلاحديد علی دايی مسائل مربوط به اتفاقات شنبه را بازگو خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG