لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۱

توان موشکی دستمایه درگیری‌های تازه


به گزارش خبرگزاری مهر صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه روز دوشنبه درنشست مسئولان عالی قضایی ازجمله گفت ابراز برخی سخنان و اظهارنظرها درباره اینکه امروز زمان موشک نیست بلکه وقت مذاکره است نادرست است و به کار بردن چنین تعابیری اگر آگاهانه باشد خیانت به کشور است. رییس قوه قضاییه گفت«دادستان‌های سراسر کشور تمامی سخنان و تحرکات در این زمینه را رصد و با آن برخورد کنند.»

به نوشته خبرگزاری تسنیم مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح همروز دوشنبه گفت «کاخ سفید بداند که ظرفیت‌های دفاعی و قدرت موشکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی استو به احدی اجازه دست اندازی به آن داده نخواهد شد.»

علی اصغر رمضان پور تحلیل گر سیاسی در لندن به رادیو فردا می گوید دامن زدن به این درگیری‌ها از سوی تندروها با هدف حفظ وزنه سیاسی‌شان انجام می‌شود.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس روز دوشنبه در گزارشی به نام «عقب‌نشینی‌های رفسنجانی» گفته‌های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بازتاب داد. آقای رفسنجانی در دیدارهای نوروزی گفته است که فعالیت‌های ساخت موشک اصولا در زمان ریاست جمهوری او آغاز شده است.

علی کشتگر فعال و تحلیلگر سیاسی در پاریس به رادیو فردا می‌گوید از آنجا که گفته‌های آقای خامنه‌ای را مقدس و غیر قابل برگشت می‌دانند، برای توجیه سیاست‌های خود باید وانمود کنند که دیگران عقب نشسته‌اند.

گزارش جواد کوروشی از درگیری ها برسر توان موشکی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:07 0:00
لینک مستقیم

روز دوشنبه در مجلس شورای اسلامی هم دفاع از سیاست‌های موشکی مطرح شد و یک نماینده مجلس با این ادعا که آمریکا در امور ایران دخالت می‌کند گفت توان و برنامه موشکی ایران ربطی به آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ۱۵۴ نماینده مجلس در نشست علنی روز دوشنبه مجلس با امضای بیانیه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌های دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند. در این بیانیه از جمله آمده است که زیر سؤال بردن سیاست توسعه موشکی در چنین زمانی از سوی بعضی در داخل کشور جز ناآگاهی یا خیانت چیز دیگری نیست.

XS
SM
MD
LG