لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

جشن‌های خیابانی در پی صعود ایران به جام جهانی


 پیروزی ایران در برابر ازبکستان
پیروزی ایران در برابر ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران با برتری دو بر صفر مقابل ازبکستان به جام جهانی روسیه راه یافت. در پی این پیروزی، موجی از شادمانی و جشن‌های خیابانی در ایران برقرار شد.

سردار آزمون در نیمه نخست و مهدی طارمی در نیمه دوم، گل‌های ایران را به ثمر رساندند. یک ضربه پنالتی هم توسط مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران از دست رفت.

اکنون تیم ملی ایران پس از تیم ملی برزیل، دومین تیم صعودکننده به جام جهانی است. این نخستین بار است که ایران برای دو دوره متوالی راهی جام جهانی می‌شود.

در ترکیب تیم ایران علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری) مهدی طارمی (رضا قوچان‌نژاد) مسعود شجاعی (اشکان دژاگه) و سردار آزمون به میدان رفتند.

در نیمه نخست، سردار آزمون با فرار به سمت دروازه حریف و با عبور توپ از بین پاهای لوبانف توانست ایران را پیش بیاندازد. این نوزدهمین گل ملی سردار آزمون بود.

در حالی که تنها دو دقیقه به پایان بازی مانده بود، رد و بدل توپ توسط آزمون و طارمی، باعث شد طارمی از مدافعان ازبکستان بگذرد و با ضربه‌ای دقیق، حرکات زیبای خود را تکمیل کند.

مهدی طارمی در سومین بازی پیاپی برای تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گل زد. او آمار ۱۰ گل ملی در نوزده بازی را به جا گذاشته اشت. او یک پنالتی هم گرفت که شجاعی از دست داد.

کارلوس کی‌روش روی دست بازیکنان، پس از صعود ایران به جام جهانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:24 0:00

کارلوس کی‌روش در پایان بازی گفت: بازیکنان را به خاطر عملکردشان تحسین می‌کنم. دیسیپلین فوق‌العاده‌ای داشتیم. بازیکنانم با تعهد بالا، با انگیزه و با فداکاری، کار کردند برای هدفی که در ذهن داشتیم.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شدند: «تمام کشور خوشحال شدند. البته یکی دو نفری هستند که خوشحال نیستند. حتی درون فدراسیون هم برخی افراد خرسند نیستند. ولی امروز روز ما است. آنها باختند.»

کی‌روش که مجدداً با تیم ملی ایران به جام جهانی راه یافته، یادآور شد: «امشب مشغول جشن گرفتن هستیم. از فردا صبح درباره آینده حرف می‌زنیم. در شش سال گذشته برخی می‌خواستند برنامه‌های ما اجرا نشود. بهتر است از آنها بپرسید که چه برنامه‌ای برای آینده دارند.»

کی‌روش که غیر از ایران با پرتغال و آفریقای جنوبی هم به جام جهانی راه یافته، تاکید کرد ایران می‌خواهد شش امتیاز از دو بازی آینده مقابل کره جنوبی و سوریه به دست بیاورد.

اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور ایران که در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: «مطمئناً از همه وجود برای ورزش و به خصوص فوتبال مایه می‌گذاریم و بودجه‌های لازم را در نظر می‌گیریم تا برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم.»

الکساندر نوری سرمربی ایرانی آلمانی وردربرمن به عنوان مهمان ویژه در ورزشگاه حضور داشت. او در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: عملکرد کی‌روش و تیم ملی ایران را ستایش می‌کنم. همه در خدمت هدف و در خدمت تیم بودند تا بتوانیم راهی جام جهانی شویم.

کی‌روش هم گفت عملکرد نوری در وردربرمن فوق‌العاده بوده و امیدواریم یکی دو نفر از بازیکنان تیم ملی ایران را در ترکیب تیمش ببینیم.

XS
SM
MD
LG