لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۶

احضار سفیر پاکستان در پی ربوده شدن مرزبانان ایرانی


وزارت خارجه ایران، روز یکشنبه بیستم بهمن، سفیر پاکستان را در اعتراض به ربوده شدن پنج تن از مرزبانان ایرانی در مرز این کشور، احضار کرد.

به گزارش ایرنا اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه اعلام کرد پس از «انجام عملیات تروریستی» در «منطقه جکیگور» از توابع شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان در شامگاه هفدهم بهمن ماه از سوی گروه جیش‌العدل و «انتقال آنان به داخل پاکستان»، نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران، روز یکشنبه احضار شد و «مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید».

گروه جیش‌العدل که پیشتر هم سابقه درگیری با مرزبانان ایرانی را در کارنامه خود دارد، با انتشار تصویری مسئولیت ربودن ۵ تن از مرزبانان ایرانی را برعهده گرفته است.

وزارت خارجه ایران می‌افزاید در این ملاقات مدیر کل غرب آسیا، به چندین فقره از «حوادث تروریستی طی ماه‌های اخیر در مرزهای دو کشور و استفاده تروریست‌ها از خاک پاکستان» اشاره کرده است.

برپایه این اعلام، معاون وزارت خارجه ایران خواستار تضمین سلامت افراد ربوده شده و استرداد عاملان این اقدام شده است.

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که یادداشت رسمی اعتراض ایران به سفیر پاکستان در تهران تسلیم شده است.

گروه سنی‌مذهب جیش‌العدل در آبان ماه امسال مسئولیت کشتن ۱۴ مرزبان ایرانی و زخمی شدن هفت تن دیگر در سراوان را به عهده گرفته بود. متعاقب این حمله بود که ۱۶ نفر در زاهدان اعدام شدند.

در ۲۷ آذرماه سال جاری سه تن از نيروهای سپاه پاسداران در سراوان در برخورد با تله انفجاری کشته شدند.
XS
SM
MD
LG