لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

دستگیری سرنشینان خودروی سفارت ایران در کنیا در پی «تصویربرداری از سفارت اسرائیل»


دادگاهی در کنیا روز پنجشنبه ۱۱ آذر دو ایرانی را به خاطر تصویر‌برداری با موبایل از سفارت اسرائیل، با اتهامات تروریستی محاکمه کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو ایرانی که سید نصرالله ابراهیم و عبدالحسین قلی نام دارند روز سه‌شنبه در یک خودرو با پلاک دیپلماتیک سفارت ایران پس از عکس‌برداری از سفارت اسرائیل در نایروبی دستگیر شدند.

بر پایه این گزارش، این دو ایرانی به ملاقات دو ایرانی دیگر که به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند رفته بودند و هنگام بازگشت دستگیر شدند.

دونکان اوندیمو، دادستان، گفت که این دو ایرانی با موبایل از سفارت اسرائیل تصویربرداری می‌کردند. راننده محلی خودروی سفارت ایران نیز دستگیر شده است.

در سال ۲۰۱۳ دادگاهی در کنیا دو ایرانی مظنون به عضویت در سپاه قدس را به اتهام طراحی حملات ترویستی علیه اهداف غربی به حبس ابد محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵سال کاهش یافت.

این دو متهم که احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی نام دارند در ماه ژوئن ۲۰۱۲ بازداشت شدند. گزارش شده که ۱۵ کیلو ماده منفجره از آنها کشف شد.

مقام‌های کنیایی می‌گویند هنوز ۸۵ کیلو ماده منفجره دیگر که به کشور آورده شده، کشف نشده است.

در سال ۲۰۱۵ دو کنیایی اعتراف کردند که با دستگاه‌های امنیتی ایران برای طراحی حمله علیه اهداف غربی همکاری می‌کرده‌اند. به گفته رئیس پلیس کنیا این دو اعتراف کرده‌اند که جاسوس سپاه قدس بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG