لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۳۱

دستگیری یکی از «عوامل ربایش» ده‌ها دختر جوان در ایرانشهر


 تجمع روز یکشنبه در مقابل فرمانداری ایرانشهر
تجمع روز یکشنبه در مقابل فرمانداری ایرانشهر

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از دستگیری یکی از «عوامل ربایش» دختران این شهرستان توسط نیروهای امنیتی خبر داد. در همین حال گروهی از مردم ایرانشهر با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار رسیدگی به این پرونده شده‌اند.

شهرستان ایرانشهر با کمتر از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

روز جمعه مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر، در خطبه‌های نماز عید فطر از «تجاوز به ۴۱ دختر» در این شهرستان سخن گفت که واکنش‌های گسترده‌‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

در پی طرح این موضع در نماز عید فطر، محمد خانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر، روز یکشنبه، ۲۷ خرداد، به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «یکی از عوامل ربایش دختران در این شهرستان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شد.»

به گفته دادستان ایرانشهر، تحقیقات در رابطه علل ربایش و شناسایی همدستان فرد دستگیر شده ادامه دارد.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه ایرانشهر، در نماز عید فطر گفت در ماه رمضان دختری که از سر کار به خانه بازمی‌گشت توسط عده‌ای با خودرو ربوده شد و تا غروب این خانم در دست «این گرگ‌ها» بوده است.

مولوی طیب در ادامه گفت که پدر این دختر درباره این حادثه با وی صحبت کرده است.

امام جمعه ایرانشهر در همین سخنرانی از دستگیری یکی از این «اوباش» خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند که بقیه هم دستگیر شوند.

به گفته امام جمعه ایرانشهر، فرد دستگیر شده که «سرمایه دار و غنی است» به ۴۱ مورد «تجاوز» اعتراف کرده است.

مولوی طیب در این سخنرانی از فرماندار ایرانشهر که در مراسم نماز عید فطر حضور داشت خواست که با عاملان برخورد شود.

در همین رابطه نبی‌بخش داوودی، فرماندار ایرانشهر، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال‌ «قضیه زشت و شنیع اخیر در سطح شهر» در کمتر از چند ساعت «عامل اصلی» این حوادث دستگیر شد.

فرماندار ایرانشهر قول داده که «ذره‌ای اغماض و مماشات» در مورد این پرونده صورت نگیرد و در عین حال خواسته که از «هرگونه اقدام احساسی و غیرقانونی» خودداری شود.

با این حال علی‌رغم گفته‌های امام جمعه، فرماندار ایرانشهر در این باره به خبرگزاری ایلنا گفت که «تاکنون به تعداد یا اطلاعات مشخصی ار موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر» دست نیافته‌اند.

وی این پرونده را «پیچیده» توصیف کرده و گفت: «اثبات موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر مستلزم آزمایشات و پیگیری‌های ویژه است که در دستور کار شورای تامین و پزشکی قانونی قرار گرفته و به‌زودی اخبار موثق در این‌باره منتشر خواهد شد.»

به گفته محمد نعیم امینی‌فرد، نماینده ایرانشهر تاکنون چهار فرد آسیب‌دیده مورد بررسی پزشکی و غربالگری بیماری‌ها قرار گرفته و حمایت پزشکی دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر برپایه تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روز یکشنبه ۲۷ خردادماه عده‌ای از مردم در مقابل فرمانداری ایرانشهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

این گزارش‌ها حاکی از آن است که فرماندار با معترضان گفت‌وگو کرده است.

با استفاده از خبرگزاری ایلنا، سخنرانی نماز عید فطر در ایرانشهر و توییتر/ ح. ر./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG