لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۰

دستکم ۲۲ کشته در حملات به پلیس و عزاداران شیعه در عراق


 تکریت روز چهارشنبه
تکریت روز چهارشنبه
پلیس عراق و منابع پزشکی اعلام کردند که چهارشنبه ۲۲ آبان، دستکم ۲۲ نفر در حمله به نیروهای پلیس و عزاداران شیعه کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار‌ها بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری رویترز، به نقل از منابع پلیس عراق گزارش داده است که شدید‌ترین انفجار توسط یک کامیون بمبگذاری شده در یک ایست بازرسی وابسته به پلیس در شهر تکریت روی داد که در آن دستکم ۲۰ نفر کشته شدند. اسلامگرایان تندرو و گروه‌های مسلح دیگر، پایگاه‌هایی در تکریت دارند.

یکی از افسران پلیس گفته است که راننده کامیون، خودروی خود را به ایست بازرسی نزدیک کرد و هنگامی که پلیس از او خواست توقف کند، انفجار روی داد که طی آن یک نیروی پلیس و ۹ غیر نظامی، کشته شدند.

منابع بیمارستانی هم گفته‌اند که سه بمب کنار جاده‌ای در شهر بعقوبه در مسیر کاروانه‌های عزاداران شیعه منفجر شدند که طی آن، دستکم ۸ نفر کشته شدند. در انفجارهای متفرق دیگر در مناطق مختلف هم چهار نفر کشته شدند.

خشونت‌ها در عراق با کاهش فعالیت‌های گروه دولت اسلامی عراق و شام رو به کاهش بود اما در یک سال اخیر در نتیجه جنگ‌های داخلی سوریه، بار دیگر خشونت‌ها اوج گرفت.

به گزارش نهادهای سازمان ملل متحد، از آغاز سال جاری میلادی و در نتیجه تنش‌های مذهبی، بیش از ۷۵۰۰ غیر نظامی کشته شدند.

گروه دولت اسلامی عراق با همتای خود در سوریه متحد شده است و هر دو باهم، تشکیلات دولت اسلامی عراق و شام را تاسیس کردند که مسئولیت بسیاری از حملات را در عراق و سوریه، بر عهده گرفته‌اند.
XS
SM
MD
LG