لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۴

نیروهای عراقی منطقه عکاشات در مرز سوریه را از داعش بازپس گرفتند


نیروهای عراقی بیرون از شهر عکاشات
نیروهای عراقی بیرون از شهر عکاشات

ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای داعش را از منطقه مرزی با سوریه واقع در غرب رود فرات، به عقب رانده است.

برپایه این گزارش، شهر عکاشات در غرب استان الانبار روز شنبه ۲۵ شهریور به‌طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاده است.

نیروهای ارتش و حشدالشعبی روز شنبه عملیاتی را با هدف بیرون راندن نیروهای داعش از مناطق مرزی با سوریه آغاز کردند.

عملیات برای آزادسازی منطقه عکاشات، از شمال غرب شهر الرطبه و غرب استان الانبار آغاز شد. منطقه عکاشات دارای ذخایر گازی است.

اکنون با بیرون راندن نیروهای داعش از منطقه عکاشات، در جنوب فرات راه برای آزادسازی مناطق شهری باقی‌مانده در ساحل فرات هموارتر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از آغاز این عملیات هواپیماهای عراقی هزاران اعلامیه بر فراز شهر عکاشات، القائم، عنه و راوه ریختند و از نیروهای داعش خواستند که خود را تسلیم کنند.

در همین حال ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با پوشش هوایی نیروی هوایی روسیه در آن طرف مرز، نیروهای داعش را به عقب راندند.

نیروهای مورد حمایت آمریکا نیز در سوریه از محوری دیگر با گروه داعش درگیر شده و به خط مرزی با عراق نزدیک‌تر شدند.

گروه داعش در سال ۲۰۱۴ در دومین شهر عراق، موصل، اعلام استقرار خلافت کرد. این خلافت که سوریه و عراق را شامل می‌شد در ماه ژوییه امسال با از دست دادن موصل، به شدت تضعیف شد. هم‌اکنون مناطقی از استان حویجه در شمال عراق تنها مناطق مسکونی تحت کنترل داعش در این کشور هستند.

در همین حال ارتش سوریه و متحدانش در این ماه توانستند محاصره سه‌ساله شهر دیرالزور را بشکنند و ضربه سنگینی به نیروهای داعش وارد کنند. نیروهای تحت حمایت آمریکا نیز درهمین منطقه همزمان در حال نبرد با نیروهای داعش هستند.

XS
SM
MD
LG