لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

حسام‌الدین آشنا: استعفای وزیر ارشاد را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب


 حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران

حسام‌الدین آشنا٬ مشاور فرهنگی رئیس جمهوری اعلام کرد گزارش‌ها درباره استعفای علی جنتی٬ وزیر ارشاد و معرفی وی به عنوان جانشین جنتی را «نه رد می‌کند و نه تائید.»

آقای آشنا این اظهارات را روز پنجشنبه (۲۲ مهر) در پاسخ به پرسش خبرگزاری «تسنیم» مبنی بر اینکه آیا «متن استعفای جنتی بر روی میز رئیس‌جمهور گذاشته شده»٬ بیان کرده است.

وی گفته «من این مسئله را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب و قطعا اگر چنین باشد با شروع هفته به این موضوع رسیدگی می‌شود و رئیس‌جمهور نیز به تازگی از سفر بازگشته است.»

مشاور فرهنگی رئیس‌ جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر معرفی وی به عنوان جانشین علی جنتی نیز گفته «این موضوع را هم نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.»

موضوع استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد آن‌طور که وب‌سایت محافظه‌کار «مشرق نیوز» در ۱۸ مهر ماه امسال نوشته حدود یک ماه است که در بر سر زبان‌ها افتاده و در روز‌های اخیر نیز «براساس شنیده‌ها دارد رنگ واقعیت یه خود می‌گیرد.»

این وب‌سایت به طور تلویحی نوشته که «قربانی» کردن علی جنتی از سوی حسن روحانی با هدف گرفتن «ژست مظلوم‌نمایی» صورت خواهد گرفت و «ربط دادن استعفای جنتی به اتفاقات فرهنگی و فشارها و انتقادات چیزی شبیه شوخی است.»

این یادداشت در شرایطی منتشر شده که علی جنتی و وزارت ارشاد دولت حسن روحانی در سه سال اخیر تحت شدید‌ترین فشار‌ها و انتقاد‌های م اصولگرایان قرار داشته‌اند و یکی از نتایح این فشار‌ها استعفای مدیرکل ارشاد استان قم بوده است.

عباس دانشی، مدیرکل سابق اداره ارشاد استان قم هفته گذشته در پی اعتراض مراجع تقلید و فشار اصولگرایان به خاطر برگزاری یک کنسرت در این شهر مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از روحانیون ارشد در جمهوری اسلامی، یکی از کسانی بود که به شدت به برگزاری این کنسرت واکنش نشان داده و خواستار برکناری عباس دانشی از سمت خود شده بود.

پس از اعلام پذیرش استعفای مدیرکل ارشاد استان قم از سوی علی جنتی٬ برخی رسانه‌های اصولگرایان خبر از «استعفا» یا «برکناری» وزیر ارشاد داده‌اند.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد هم در واکنش به این گزارش‌ها گفته بوده که «این مطلب را قویاً تکذیب می‌کنم. نه بحث کناره‌گیری و نه استعفا و نه حتی برکناری {وزیر ارشاد} مطرح بوده است.»

نوش‌آبادی افزوده بود «هیچ فشار و پیگیری برای استعفا و برکناری مطرح نیست» و «شخص رئیس جمهور همواره تأکید می‌کند که باید یکسری مسائل و ملاحظات مدنظر قرار گیرد» تا «ارتباط خوب دولت با علما، حوزه علمیه و مراجع» خدشه‌دار نشود.

XS
SM
MD
LG