لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

دلایل مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با نامزدی احمدی‌نژاد


حدود ٩ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شدن یا نشدن محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری جنجالی پیشین، خبرساز شده است.

به نوشته روزنامه شرق، مهدی فضائلی رییس پیشین خبرگزاری فارس در یادداشتی که دراین خبرگزاری منتشر کرده است، از دیدار محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری پیشین با آیت‌الله خامنه ای خبر داده است، دیداری که به نوشته شرق به ‌درخواست محمود احمدی‌نژاد انجام گرفته است.

مهدی فضائلی می‌نویسد نتیجه این دیدار، که چند هفته پیش انجام شده است، خلاف انتظار آقای احمدی‌نژاد بوده است و آیت‌الله خامنه‌ای صریحا او را از ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده منع کرده است. هنوز نه آقای احمدی‌نژاد و نه محافل و شخصیت‌های نزدیک به او واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

به باور نویسنده این یادداشت اکنون محمود احمدی‌نژاد بر سر یک دوراهی تصمیم‌گیری قرار گرفته است به این معنی که آیا او به گفته آقای فضائلی ولایت‌پذیری را در پیش می‌گیرد یا برخلاف نهی آقای خامنه‌ای به میدان رقابت انتخاباتی وارد می‌شود.

مخالفت خامنه‌ای با کاندیداتوری احمدی‌نژاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:17 0:00
لینک مستقیم

محمدصادق جوادی حصار روزنامه‌نگار و تحلیلگر در مشهد به رادیو فردا می‌گوید: «به دلیل کارنامه نه چندان درخشانش اگر آقای احمدی‌نژاد هوشمند باشد وارد صحنه کارزار انتخاباتی نمی‌شود.»

در پاسخ به این پرسش که منع ورود آقای احمدی‌نژاد به صحنه رقابت انتخاباتی از طرف رهبر جمهوری اسلامی تاچه اندازه قانونی می‌تواند باشد، علی علیزاده تحلیلگر سیاسی در لندن به رادیو فردا می‌گوید: «دستور یا نصیحت آقای خامنه‌ای بیشتر ارشادی است تا قانونی.»

به رغم گوشزد رهبر جمهوری اسلامی به آقای احمدی‌نژاد برای شرکت نکردن در کارزار انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ در همایش سراسری «شوراهای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و بازخوانی خط امام»، که محل گردهم آیی طرفداران آقای احمدی‌نژاد ست، حضور یافت و برای هواداران خود سخنرانی کرد.

XS
SM
MD
LG