لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۹

دادگاه انقلاب مهدی خزعلی را به ۶ سال زندان محکوم کرد


دادگاه انقلاب تهران با صدور رای بدوی، مهدی خزعلی، پزشک، وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی منتقد را به ۶ سال زندان محکوم کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:12 0:00
لینک مستقیم

خبرگزاری فارس با انتشار این خبر افزوده است که مهدی خزعلی، به فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم شده است.

بر این اساس، خزعلی به در اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مجرم شناخته شده و به ۵ سال حبس و در اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به ۱ سال حبس محکوم شده است.

آقای خزعلی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تایید این خبر گفته است که حکم صادره را نمی‌پذیرد و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای مدافع مهدی خرعلی هم به خبرگزاری فارس گفته است که این حکم به وکلای مدافع ابلاغ شده و قرار است آنها در مهلت قانونی، به حکم صادره، اعتراض کنند.

مهدی خزعلی، فرزند آیت‌الله علی خزعلی از اعضای مجلس خبرگان است که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در پی انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش در چند دور بازداشت شده است.

در این دوره همسر و دخترش هم یک بار توسط نیروهای امنیتی در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ بازداشت شده بودند.

۱۶ بهمن ۱۳۹۰ قوه قضاییه ایران، مهدی خزعلی را در حکمی بدوی به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم کرد. این حکم در دادگاهی به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد.

خزعلی آخرین بار در ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ در جلسه «سرای اهل قلم» همراه با شماری دیگر از چهره‌های سیاسی و مدنی و فرهنگی بازداشت و پس از حدود ۸ ماه آزاد شد.

او در دوره‌های بازداشت خود چند بار دست به اعتصاب غدا زده بود. در آخرین بازداشت خود در دو نوبت، دست به اعتصاب غذا زد.
XS
SM
MD
LG