لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۱

کویت حکم اعدام متهم به همکاری با ایران را به حبس ابد تغییر داد


کاخ دادگستری کویت
کاخ دادگستری کویت

دیوان عالی کویت روز یکشنه ۲۸ خرداد، حکم اعدام یک شهروند شیعه را که متهم به توطئه علیه این کشور و همکاری با ایران شده بود به حبس ابد تخفیف داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حکم اعدام حسن عبدالهادی علی که به تشکیل یک هسته ۲۶ نفره برای حمله به اهدافی در امارات، متهم شده است به حبس ابد تخفیف یافت.

اعضای این گروه «شیعه» متهم به جاسوسی برای ایران و همچنین مخفی کردن مقادیر زیادی سلاح، مواد منفجره و مهمات شده‌اند.

حسن عبدالهادی علی همچنین به اتهام عضویت در حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۶ و قاچاق مقادیر زیادی از سلاح و مواد منفجره از ایران به کویت مجرم شناخته شده است.

دیوان عالی کویت ۲۰ تن از اعضای این گروه را به ۵ تا ۱۵ سال محکوم کرد و برای دو نفر حکم تبرئه صادر کرد. پرونده سه نفر دیگر به خاطر فراری بودن متهمان به دیوان عالی کویت ارسال نشده است.

برپایه این گزارش یکی از این متهمان ایرانی این پرونده که از او به عنوان عبدالرضا حیدر نام برده شده، اکنون فراری است و ماه ژانویه سال گذشته در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود.

دادگاه بدوی کویت این ایرانی را به ارتباط با سپاه پاسداران و جذب شیعیان کویتی و تسهیل سفر آنها به لبنان برای همکاری با حزب‌الله متهم کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد ۲۳ متهمی که در دادگاه حاضر شده بودند اتهامات خود را نپذیرفته و گفته‌اند که زیر شکنجه به این اتهامات اقرار کرده‌اند.

ایران هرگونه ارتباط با این گروه را رد کرده است. نزدیک به یک‌‌سوم از جمعیت شهروندان کویتی‌الاصل کویت را شیعیان تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG