لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۶

پرویز مظلومی سرمربی استقلال شد


با اتمام قرارداد امیر قلعه‌نویی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات باشگاه استقلال با ایگور استیماچ، پرویز مظلومی بار دیگر و پس از دوری سه ساله روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

بهرام افشارزاده مدیرعامل این باشگاه گفته در مدتی کمتر از ۳۰ دقیقه با مظلومی به توافق رسیده است.

او با اشاره به مذاکرات بی‌نتیجه با استیماچ سرمربی اهل کرواسی گفت: جمع‌بندی فنی استقلال این بود که به دلیل عدم شناخت این مربی از استقلال و با توجه به زمانی که از دست رفته، بستر مناسبی برای همکاری وجود ندارد.

مدیرعامل استقلال دلایل انتخاب پرویز مظلومی را «جمع‌بندی تمام شرایط باشگاه، مقبولیت میان هواداران و تجربه بالای مربیگری در لیگ برتر» عنوان کرد.

افشارزاده در بخشی از حکم مظلومی نوشت: «تیمی مقتدر و مطابق با خواست هواداران آماده فرمایید. مطلع باشید با همت والا شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در صحنه‌های آسیایی و جهانی خواهیم بود.»

پرویز مظلومی برنامه‌ریزی تمرینات استقلال را با مجید صالح کمک‌مربی پیشین این تیم آغاز کرده است. کمیته نقل و انتقالات را هم بهرام امیری و علی نظری‌ جویباری تشکیل داده‌اند.

آیا بازیکنانی که با قلعه‌نویی به مشکل برخوردند، به استقلال باز می‌گردند؟ چهره‌هایی مانند جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و مهدی رحمتی. این موضوعی است که مورد توجه رسانه‌های ورزشی قرار گرفته است.

مظلومی به خبرگزاری فارس گفته: بعضی بازیکنان در گذشته مشکلاتی داشتند. به هر حال سلایق متفاوت است، باید سلیقه‌ها را کنار گذاشت. دنبال آن دسته از بازیکنانی هستیم که واقعاً استقلالی هستند. او یادآور شد تیموریان، رحمتی و نکونام در لیست باشگاه قرار دارند.

امیرحسین صادقی مدافع ملی‌پوش استقلال گفته «آقایان بدانند در استقلال می‌مانم و جایی نمی‌روم.» واکنش به اظهارات صادقی را می‌توان اولین حاشیه رسانه‌ای برای سرمربی جدید دانست.

مظلومی در پاسخ به صادقی گفت: «اصلاً بازیکن حق ندارد در این حیطه‌ وارد شود و حرف بزند. اجازه نمی‌دهم بازیکنی فارغ از حیطه وظایفش صحبت کند و با این قضیه برخورد شدید می‌کنم. به شما خبرنگاران می‌گویم که در این قضیه کاملا جدی هستم و کوتاه نمی‌آیم.»

مظلومی درباره که آیا با قلعه‌نویی تماس گرفته است، گفت: «به او زنگ زدم که پاسخم را نداد شاید خواب بود یا در حال ورزش است. اگر تلفنی نشد از طریق رسانه‌ها از او رخصت می‌گیرم.»

خبرگزاری فارس گزارش داده است که تعدادی از طرفداران استقلال با تجمع مقابل ساختمان این باشگاه به انتخاب پرویز مظلومی اعتراض کردند. آنها معتقدند وزارت ورزش، شرایط حضور استیماچ را در استقلال فراهم نکرده است.

پرویز مظلومی در آغاز دوران مربیگری، سال‌ها دستیار منصور پورحیدری در استقلال بود. مدتی هم دستیار قلعه‌نویی در تیم ملی و سرمربی تیم ب فوتبال ایران بود.

او سابقه سرمربیگری در صنعت نفت آبادان، مس کرمان، صبا باتری، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز و استقلال تهران را دارد.

مهاجم استقلال در دهه ۶۰، پس از جدایی از این تیم هدایت باشگاه‌های آلومینیوم هرمزگان و مس کرمان را برعهده گرفت که هر دو تیم در پایان فصل، به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

XS
SM
MD
LG