لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۵

چند رسانه‌ای

مذاکرات مینسک از نگاه کاریکاتوریست

مذاکرات مینسک از نگاه آندری زاکیرزیانوف و سرگئی شال. عبارت بالای تصویر اشاره به فیلم گانگستری «قفل، انبار و دو بشکه باروت»، اثر گای ریچی دارد که بازی پوکر و حقه‌هایی که یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم به کار می‌برد، محوریت می‌یابد.
مذاکرات مینسک از نگاه آندری زاکیرزیانوف و سرگئی شال. عبارت بالای تصویر اشاره به فیلم گانگستری «قفل، انبار و دو بشکه باروت»، اثر گای ریچی دارد که بازی پوکر و حقه‌هایی که یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم به کار می‌برد، محوریت می‌یابد.

صبح پنجشنبه اعلام شد که ثمره مذاکرات مینسک که برای کنترل بحران اوکراین برگزار شده، آتش‌بس میان نیروهای دولتی و تجزیه‌طلبان این کشور است. این توافق قرار است از ۱۵ فوریه به اجرا درآید. ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند و پترو پروشنکو رئیسان جمهور روسیه، فرانسه و اوکراین به همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این مذاکرات شرکت داشتند. این مذاکرات فشرده در روسیه سفید برگزار شد.

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

«مسیح بازمصلوب»؛ عکس‌هایی از «جمعهٔ مقدس» در گوشه‌وکنار جهان

جمعهٔ مقدس روز بزرگداشت مصلوب شدن و درگذشت مسیح است که مسیحیان جهان هر سال در روز جمعهٔ قبل از عید پاک آن را گرامی می‌دارند؛ روزی که مسیحیان معتقدند عیسی به بیت‌المقدس وارد شد و پس از دستگیری توسط سربازان رومی و تحمل مصائب و سختی‌ها بر فراز تپه گلگتا (جلجتا) در اورشلیم به صلیب کشیده ‌شد. مسیحیان معقتدند این روز را، که امسال مصادف شده با دهم فروردین، باید به «اندوه و توبه و روزه» گذراند.

نمایشگاه آثار آندره ماسون، هنرمند سرشناس سوررئالیست

از چهارشنبه ۸ فروردین نمایشگاهی از آثار آندره ماسون، نقاش و هنرمند نامدار فرانسوی، در موزهٔ هنرهای معاصر مِس در شمال فرانسه برپا شده است با عنوان «دنیای ناتمامی وجود ندارد». آندره ماسون بیشتر به‌خاطر نقاشی‌های سورئالیستی‌اش مشهور است. نقاشی‌های او اغلب دارای تصاویر وهمی و رمزآلودند که از ترکیب انسان و حیوان و گیاه تشکیل شده‌اند.

تصاویری از بدرفتاری شدید با متهمان حمله به سالن کنسرت مسکو

چهار متهم تاجیک حمله به سالن کنسرت کروکوس که چهارم فروردین در غرب مسکو دستگیر شدند، روز بعد در حالی در دادگاه حاضر شدند که به شدت ضرب‌وشتم و زخمی شده بودند.

گزارش تصویری؛ حملۀ مسلحانه به سالن کنسرت در حومۀ مسکو

افراد مسلح شامگاه جمعه سوم فروردین در یک سالن کنسرت پرجمعیت در حومۀ مسکو تیراندازی کردند. تا ظهر شنبه چهارم فروردین شمار کشته‌ها بیش از ۱۱۵ نفر اعلام شده است. گزارش شده بیش از شش هزار بلیت برای این کنسرت فروخته شده بود. گروه حکومت اسلامی، داعش شاخه خراسان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

عکس‌هایی از جشن نوروز در تاجیکستان

حدود ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا در کشورهای گوناگون نوروز را جشن می‌گیرند و تاجیکستان یکی از آن‌ها است. جشن نوروز با مشارکت ایران و تاجیکستان و ۱۰ کشور دیگر به‌عنوان «بزرگ‌ترین پروندهٔ میراث ناملموس بشریت که تا کنون در یونسکو مطرح شده»، در اجلاس کمیته بین‌المللی میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

هفت‌سین + یک؛ نوروز به روایت مخاطبان رادیوفردا

در خط مقدم توپخانه‌های اوکراین

سرهی نوژننکو، عکاس رادیو اروپای آزاد، در حالی که یگان‌های توپخانه اوکراین همچنان نیروهای روسی را می‌کوبند، به خط مقدم این جبهه در نزدیکی شهر بندری خرسون در جنوب اوکراین رفته است.

گرامی‌داشت «زن، زندگی، آزادی» در روز جهانی زن در لندن

مهاجرت ده‌ها هزار فلامینگو به تالاب میانکاله

فلامینگوها پرجمعیت‌ترین پرندگان مهاجر زمستانی در مازندران هستند که هر سال پس از طی مسافت طولانی از عرض شمالی به تالاب بین‌المللی میانکاله می‌رسند. جمعیت فلامینگوها در هر دور مهاجرت بین ۷۰ تا ۸۰ هزار بال است که وارد تالاب میانکاله و دیگر تالاب‌های منطقه و آب‌بندان‌ها می‌شوند و تا بهار سال بعد مهمان ایران هستند. تالاب میانکاله بخشی از شبه‌جزیره‌ای به همین نام است و در جنوب شرقی دریای خزر قرار دارد. در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از تلفات گستردۀ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله گزارش شده بود، ازجمله بهمن ۱۳۹۸ که بیش از ۱۰ هزار پرنده تلف شدند و دلیل آن نوعی بیماری اعلام شد. (عکس‌ها از مهدی محبی‌پور)

«این یک نمایشگاه نیست» در کرانهٔ باختری برای همبستگی با جنگ‌زدگان فلسطینی

موزهٔ «فلسطین» در شهر بیرزیت در کرانهٔ باختری اشغالی که پس از شروع جنگ در غزه (۱۵ مهر) بسته شده بود، اخیراً با عنوان «اجرای هنری در همبستگی با جنگ‌زدگان در مناطق فلسطینی» بازگشایی شده با تابلویی در ورودی آن که نوشته است «این یک نمایشگاه نیست». این موزه بخش‌های گوناگونی شامل آثار هنری معاصر و همچنین نقاشی‌ها و لباس‌های قدیمی و سنتی و تاریخی است و اعلام شده دلیل برگزاری آن «حفظ آثار میراث فلسطینی در غزه است که به‌دلیل جنگ با تخریب روبه‌رو شده است».

عکس‌هایی از یک روز زندگی در رفح

اسرائیل گفته قصد دارد «برای نابودی گردان‌های حماس» به رفح حمله کند؛ جایی که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری فلسطینیان غزه را پناه داده است. سازمان ملل هشدار داده این حمله می‌تواند به «کشتار» منجر شود. شمار کشته‌ها در حملات اسرائیل از ۲۶ هزار نفر گذشته و به‌گفتهٔ نهادهای سازمان ملل، حدود ۹۰ درصد از جمعیت این باریکه آواره شده‌اند و با کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو مواجه‌اند. عکس‌های زیر منتخبی از عکس‌هایی است که از روند جاری در غزه و به‌طور خاص رفح در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ گرفته شده است.

عکس‌هایی از رهاسازی گوزن‌های زرد ایرانی در پارک ملی دز

۱۰ رأس گوزن زرد ایرانی با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد و مردم امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در پارک ملی دز رها شدند. این گوزن‌ها از سایت تکثیر ارسنجان در استان فارس زنده‌گیری شده بودند. پارک ملی دز در محدودهٔ روستای فندی آلبوحمدان هف‌تپه در شهرستان شوش قرار دارد و این چهارمین مرحله از رهاسازی گوزن زرد ایرانی در زیستگاه‌های استان خورستان است. گوزن زرد ایرانی زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد. زیستگاه اصلی این گونه جنگل‌های دز و کرخه در استان خوزستان است.

عکس‌هایی هراسناک از جاری شدن گدازه‌های آتشفشانی در شهر گرینداویک ایسلند

آتشفشان شهر گرینداویک در جنوب غرب کشور ایسلند برای سومین بار در یک ماه اخیر فوران کرده است. نخستین فوران ۲۳ دی‌ماه و ناگهانی رخ داد و ۱۹ بهمن سومین فوران که به جاری شدن گدازه‌ها در این منطقۀ مسکونی منجر شد. این پنجمین فوران آتشفشانی در این منطقه در کمتر از سه سال اخیر است. شهر گرینداویک یک منطقۀ عمدتاً ماهی‌گیری در فاصلۀ حدود۵۰ کیلومتری از ریکیاویک، پایتخت ایسلند، است. ایسلند از نقاط لرزه‌خیز و آتشفشانی است چون در شمالی‌ترین نقطۀ اروپا بر دو صفحۀ زمین‌ساختی قرار دارد که در جهت مخالفِ هم حرکت می‌کنند.

عکس‌هایی از رفح پس از حملات هوایی، در آستانۀ عملیات احتمالی اسرائیل

به‌رغم هشدارهای اروپا و آمریکا در مورد حفاظت جان غیرنظامیان درشهر رفح، اسرائیل نیمه‌شب ۲۰ بهمن و بامداد ۲۱ بهمن حملات هوایی به این شهر را آغاز کرد. نتانیاهو به ارتش اسرائیل دستور داده خود برای ورود به رفح برای نابود کردن «چهار گردان حماس» در این شهر آماده باشند. حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی که ازدیگر قسمت‌های نوار غزه گریخته‌اند، به این شهر در جنوب باریکه پناه برده‌اند و به‌گفتۀ مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، «جای امنی برای رفتن ندارند» و «با گرسنگی مواجه‌اند».

مستند «تبلیغ علیه نظام مقدس»

مستند «تبلیغ علیه نظام مقدس»
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:23 0:00

جمهوری اسلامی ما را وارد «دنیای اورولی» کرد. همان ویران‌شهری که جورج اورول در کتاب «۱۹۸۴» آن را پیش‌بینی کرده بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG