لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۱

محمد مطهری: کیهان تا کسی را جاسوس و مزدور ننامد روزش شب نمی‌شود


محمد مطهری، فرزند مرتضی مطهری، در جوابیه شدیدالحن خود، حمله روزنامه کیهان به «پروفسور کلی جیمز کلارک» را شرم‌آور خواند.

وی خطاب به حسین شریعتمداری، نماینده رهبری در روزنامه کیهان و مدیرمسئول این روزنامه، نوشت: «برای من قابل درک نیست که چرا کیهان تا کسانی را جاسوس و همجنس‌باز و مزدور و ساده‌لوح و ... ننامد روزش شب نمی‌شود. »

خبرگزاری ایسنا یک شنبه ۲۵ خرداد متن جوابیه محمد مطهری را منتشر کرده و یادآور شده که به گفته آقای مطهری، « روزنامه کیهان در مخالفت صریح با قانون مطبوعات از انتشار آن استنکاف ورزیده است. »

جیمز کلارک، فیلسوف آمریکایی که به دعوت بنیاد مرتضی مطهری به ایران سفر کرده بود بنا بود ۱۶ خرداد ماه در کارگاه «فلسفه دین »در مشهد مشهد سخنرانی کند اما به گفته هادی بختیاری، دبیر اجرایی این کارگاه این سخنرانی به دلیل «واکنش برخی افراد و ایجاد نگرانی پیرامون امنیت دکتر کلارک، لغو شد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از کلارک به عنوان «تئوریسین تفکر داروین و همجنس‌بازان» یاد کرده بود.

آقای مطهری در ادامه مطلب خود خطاب به حسین شریعتمداری افزوده است: « هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله‌دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است.»

روزنامه کیهان روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۳، در مطلبی تحت عنوان «دعوت از آمریکایی همجنس‌باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!» از جیمی کلارک به عنوان فردی یاد کرده بود که «در دفاع از همجنس‌گرایی مطلب نوشته است. »

محمد مطهری در جوابیه خود پروفسور کلی جیمز کلارک را فیلسوف خداباور مسیحی و از مقابله‌کنندگان معروف با الحاد در غرب معرفی کرده است. وی درعین حال تاکید کرده که این فیلسوف مدافع حقوق اقلیت‌ها و از جمله مسلمانان است.

محمد مطهری نوشته است: «وی صریحا در آثارش همجنس بازی را عملی "غیراخلاقی"، "خلاف تعالیم مسیح" و "خلاف طبیعت انسانی" می‌داند و در جریان سفر اخیر، در سخنرانی خود در دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز به صراحت علیه همجنس‌بازی موضع گرفت.»

محمد مطهری در جوابیه خود با اشاره به مصاحبه «اختصاصی» کیهان مورخه ۲۹ آذر ۹۱ با تیری میسان (Thierry Meyssan) روزنامه‌نگار فرانسوی، در جریان سفر به ایران این روزنامه‌نگار را همجنس‌گرا معرفی کرده است.

آقای مطهری اضافه کرد: «وی در رسانه ملی در برنامه زنده "راز" هم شرکت کرد! به همین منوال، وقتی پروفسور جیانی واتیمو (Gianni Vattimo)، فیلسوف ایتالیایی ملحد و همجنس‌باز که به شرکت در راهپیمایی همجنس‌بازان مقید است، سخنران افتتاحیه همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه در ایران در سال ۱۳۸۹ بود، به دلایل معلوم! صد البته باید سکوت می‌شد. »

مطهری در بخش دیگری از جوابیه خود خطاب به شریعتمداری تصریح می‌کند: « یکی از ایرادات جنابعالی به حضور کلارک این است که معتقد است دین نقشی در حاکمیت ندارد و به دین رحمانی" معتقد است و"قانون ارث" را قبول ندارد. نمی‌دانم این را از باب رفع خستگی نوشته‌اید یا مقصود جدی داشته‌اید.»

وی می‌افزاید: «اگر فرض دوم صحیح باشد پس لطفا به وزارت خارجه پیشنهاد بفرمایید که در فرم ویزاهایی که برای متفکران خارجی داده می‌شود چند عبارت را با جای تیک مشخص کنند تا آنان قبل از سفر به ایران درباره حاکمیت دین در جامعه، اعتقاد به دین رحمانی، قانون ارث، مسأله قصاص، قطع دست سارق، تفاوت ارث زن و مرد و ... نظر خود را اعلام نمایند که از همان ابتدا صدور ویزای آنان منتفی گردد تا پس از ورود، با تهمت همجنس‌بازی و جاسوسی بدرقه نشوند.»
XS
SM
MD
LG