لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

درخواست نماینده مجلس برای حضور زنان در بازی والیبال ایران و برزیل


بازی ایران- برزیل
بازی ایران- برزیل
کمال الدین پیرموذن،نماینده مجلس شورای اسلامی، خواستار اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه برای تشویق تیم ملی والیبال ایران در مسابقه با تیم ملی برزیل شد. بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای، نیز گفت که «مخالفت کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد اما لازم است شرایط حضور این قشر جامعه در ورزشگاه‌ها فراهم شود.»

روز جمعه ۲۳ خرداد با وجود حضور زنان برزیلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، از ورود زنان ایرانی به این ورزشگاه جلوگیری شد.براساس اعلام سایت فدراسیون والیبال دومین مسابقه تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در چارچوب هفته چهارم لیگ جهانی والیبال یکشنبه ۲۵ خردادماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا کمال‌الدین پیرموذن،نماینده اردبیل، در جلسه علنی روز ۲۵ خرداد مجلس در تذکری با استناد به اصل سوم قانون اساسی خواستار آن شد که «زنان ایرانی مانند برزیلی‌ها از تماشای بازی والیبال بهره‌مند شوند.»

بهروز نعمتی،سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نیز با تأکید بر ایجاد شرایط در راستای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، گفت: «باید تماشاگران ورزش در قالب کانون هواداران سامان‌دهی شوند که این موضوع یکی از شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست. »

آقای نعمتی در گفت‌وگو با سایت خانه ملت در عین حال گفته که «ممکن است نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه‌های مختص یک ورزش مانند کشتی محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. »

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواستار «بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به صورت شرعی شده است.»

پس از دستور محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۵برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تعدادی از روحانیون تماشای مسابقات ورزشی در استادیوم‌ها را برای زنان ایران از نظر شرعی حرام دانستند. با وجود این تقاضاها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه یافته است.

روزنامه شرق ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ از نامه‌نگاری مقام‌های ورزشی برای «حضور بانوان تماشاگر در ۴ رشته والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتسال » خبر داده بود.

بیانیه نمایندگان درباه حجاب

در جلسه علنی ۲۵ خرداد ماه مجلس همچنین ۱۹۵ نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای خواستار اجرای «قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب » شدند.

این نمایندگان مجلس از آنچه که تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران در موضوع عفاف و حجاب خوانده‌اند ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نمایندگان در بیانیه خود اضافه کرده‌اند: «عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است. »

این بیانیه خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نوشته شده است. در هفته‌های گذشته اظهار نظرهای متفاوتی رباره وضعیت حجاب مطرح شده است.

چهارشنبه ۲۱ خرداد علی مطهری، نماینده تهران وضعيت حجاب در ايران را در مجموع« قابل قبول» دانسته و افزود: «نمی‌توانيم بگوييم هر نوع بد حجابی دهن‌کجی به نظام است. بخشی از آن ناشی از تمايل زن به خودنمايی است.»

علی اکبر ناطق نوری،عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ۱۳ خرداد «بدحجابی» را نشانه اعتراض مردم به حکومت دانسته بود.
XS
SM
MD
LG