لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

سفر رییس فدراسیون بوکس به ایتالیا؛ «برای حفظ پرستیژ ایران»


 احمد ناطق نوری
احمد ناطق نوری

رییس فدراسیون بوکس ایران، دلیل عدم حضور اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی را مشکلات مالی عنوان کرده بود، اما خودش به عنوان سرپرست تیم چهار نفره به مدت ۱۰ روز راهی ایتالیا خواهد شد

احمد ناطق نوری در گفت‌وگو با صدای جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر «هزینه هنگفت مالی» گفته بود: «ورزشکاران ما زنگ تفریح می‌شدند. نمی‌توانستیم هزینه کنیم و آبروی ما و پرستیژ ما در دنیا برود. برای هر نفر شبی هزار دلار می‌گیرند. نمی‌توانیم هزینه کنیم که یک نفر بخواهد برود قطر بگردد که هیچ کوفتی هم نیست.»

حاصل ۲۶ سال ریاست احمد ناطق نوری بر فدراسیون بوکس، از پیش باخته دانستن اعضای تیم ملی و تفریحی دانستن مسابقات جهانی است. گرچه از نظر او، شرکت در مسابقات جهانی، دور ریختن پول است اما حضور در یک اردوی تمرینی با حضور خودش در ایتالیا، مانعی ندارد!

آقای ناطق نوری یادآور شده بود: «اینها هوس دارند که بروند. جوان هستند و دلشان می‌خواهد بروند، ولی من باید کاری کنم که به نفع کشورم باشد.»

خبرگزاری ایسنا در گزارش انتقادی‌اش نوشته: برای رقابت‌های جهانی به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ حسن شاهینی، تنها دو نفر می‌توانستند بروند و بعید بود که هزینه‌شان زیاد باشد. حالا اینکه رئیس ۷۷ ساله برای ۱۰ روز راهی ایتالیاست، چه توجیهی دارد؟

وزارت ورزش از فدراسیون‌ها خواسته برای صرفه‌جویی، از اعزام نفرات غیر ضروری خودداری کنند و مشخصاً خواستار عدم اعزام روسا و دبیران به رویدادهای کم اهمیت شد است.

احمد ناطق نوری پیش از این هم در سفر به قزاقستان به عنوان نامزد در انتخابات کنفدراسیون بوکس آسیا شرکت کرد. او برای عضویت در کمیته اجرایی آسیا و سمت نایب‌‌رئیسی ثبت‌نام کرده بود که ناکام ماند و به نشانه اعتراض، مجمع را ترک کرد.

رییس فدراسیون بوکس ایران در واکنش به تبعات منفی عدم حضور در مسابقات جهانی گفته: «تیم فنی من نظر می‌دهد نه دو بچه‌ای که دلشان بخواهد بروند. نباید اسیر حرف دو بچه بشویم. شما که متخصص بوکس نیستید من مسئولم. آبروی بنده می‌رود نه شما. برای همین اعزام باید یک مترجم برود، یک مربی برود و یک مشت و مالچی! این مقرون به صرفه نیست و چیزی هم عاید ما نمی‌شود.»

حالا پرسشی که ناطق نوری پاسخی به آن نمی‌دهد، این است که مطابق همان استدلال ایشان درباره نرفتن به قطر، چگونه سفر به ایتالیا مقرون به صرفه است، منجر به حفظ آبرو می‌شود و هم اینکه اعزام شخص رییس فدراسیون نیز ضرورت دارد؟

XS
SM
MD
LG