لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۲

«برداشت» از صندوق توسعه ملی و درگیری بر سر آن


احمد توکلی نماینده تهران در مجلس که روزهای پایانی نمایندگی مجلس خود را می‌گذراند روز بیست و دوم فروردین ماه از برداشت دو و نیم میلیارد دلار در تیرماه سال ۹۲ از صندوق توسعه ملی، خبر داد و گفت این برداشت در تیرماه سال ۹۲ یعنی یک سال پیش از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری انجام شده است. در واکنش به این گفته‌ها ی آقای توکلی در مجلس اسحق جهانگیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون اول رئیس جمهور، اتهام به دولت را دروغ بزرگی خواند و در پاسخ به نامه سرگشاده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نوشت اصل موضوع خلاف واقع است و دولت به قانون‌گرایی و مبارزه با فساد اعتقاد داشته و عمل کرده است و هزینه آن را نیز می‌پردازد.

گزارش جواد کوروشی از درگیر بر سر برداشت از صندوق توسعه ملی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00
لینک مستقیم

احمد توکلی در واکنش به این پاسخ دولت با ابراز به گفته خودش تعجب اعلام کرد «هرچند به خاطر پرهیز از کشمکش‌های سیاسی، میل نداشته است به مقامات دولت جواب دهد، ولی برای شفاف شدن موضوع و پیگیری متخلفان، اسناد تخلفات شرکت‌های دولتی را ارائه می‌دهد».

روز شنبه این موضوع اما با مطرح شدن درگفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بار دیگر در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار گفت. احمد توکلی که در برابر عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفته بود در پاسخ به پرسش مجری برنامه که طرح آن را خسارت‌بار خواند گفت «هدفش متهم کردن هیچ دولتی نبوده است».

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این برنامه گفت «در اواخر دولت قبل طبق مصوبه ۲۰۱۴ مبلغ ۲ و نیم میلیارد دلار برای وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان تصویب می‌شود تا این وزارتخانه‌ها از این محل بتوانند ذخایر راهبردی کشور را تأمین کنند. وزارت جهاد کشاورزی تنها از ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار آن استفاده و بابت واردات کالاهای اساسی چون گندم، برنج، روغن، شکر، کود شیمیایی مورد هزینه کرده است».

XS
SM
MD
LG