لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

بالاخره جوکوویچ باخت!


نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان نخستین شکست در سال ۲۰۱۶ را پذیرفت. این شگفتی در مسترز مونت کارلو رقم خورد و جوکوویچ نتیجه را به جیری وسلی از جمهوری چک واگذار کرد.

جوکوویچ سال ۲۰۱۶ را با قهرمانی در اوپن قطر آغاز کرد. او در فینال به راحتی رافائل نادال را ۶-۱ و ۶-۲ از پیش رو برداشت. سپس با هفت پیروزی توانست اولین گرنداسلم سال را در ملبورن نصیب خود کند. غلبه بر فدرر در نیمه‌نهایی و اندی ماری در فینال، یازدهمین گرنداسلم را برایش به ارمغان آورد.

تنیس باز صربستانی سپس در مسابقات آزاد دبی بازی کرد و به خاطر مصدومیت نتوانست به رقابت‌ها ادامه دهد. پس از آن در جام دیویس برای کشورش دو پیروزی انفرادی مقابل نمایندگان قزاقستان کسب کرد.

شش پیروزی در ایندین ولز که مسترز هزار امتیازی است، موقعیتش را در صدر رتبه‌بندی جهانی، دست نیافتنی‌تر از قبل کرد. او در نیمه‌نهایی بار دیگر نادال را تسلیم کرد. در فینال هم ۶-۲ و ۶-۰ رائونیچ کانادایی را تسلیم کرد.

مسابقات میامی با گرمای طاقت‌فرسا و رطوبت کشنده در سواحل فلوریدا، حوادث فراوانی داشت اما نه برای نوله! او شش بار زیر تیغ آفتاب به میدان رفت و هر بار برنده از زمین خارج شد تا جام قهرمانی را نصیب خود کند.

نوار شکست‌ناپذیری «جوکر نوله» در مسابقات مونت کارلو در موناکو قطع شد. جایی که پس از استراحت در دور نخست، مقابل رقیبی ۲۲ ساله از جمهوری چک تسلیم شد. جیری وسلی نفر پنجاه و پنجم دنیاست.

این اولین بار بود که وسلی توانست یکی از بازیکنان حاضر در جمع ۱۰ نفر بر‌تر را شکست دهد. در طرف مقابل، جوکوویچ هم طی شش سال گذشته به کسی که پایین‌تر از رده ۵۰ باشد نباخته بود. نوواک در مستر هزار امتیازی، آخرین بار مغلوب فدرر شده بود.

حالا در دور سوم مسابقات، وسلی برای تداوم شگفتی‌های خود مقابل گائل مونفیس از فرانسه قرار می‌گیرد. رقابتی که برنده‌اش برای راهیابی به یک چهارم نهایی رو در روی برنده بازی دیوید گافن از بلژیک با مارسلو گرانولرز از اسپانیا می‌ایستد.

آیا در غیاب جوکوویچ، فدرر می‌تواند این مسترز مهم را از آن خود کند؟ تنیس باز برجسته سوئیسی که پس از راهیابی به فینال ملبورن، ۷۰ روز را به خاطر مصدومیت از دست داد در این مسابقات حضور یافته و توانسته گیلرمو گارسیا لوپز اسپانیایی را شکست دهد. رقیب بعدی‌اش هم روبرتو باتیستا از اسپانیاست.

فدرر در صورت غلبه بر باتیستا، برای راهیابی به یک‌چهارم نهایی به مصاف تنیس بازی از فرانسه خواهد رفت که هنوز نامش مشخص نیست. لوکاس پولی یا سونگا؟ هنوز این مسابقه انجام نشده اما بعید است برنده این بازی، دردسری برای راجر ایجاد کند.

با حذف جوکوویچ، مصاف احتمالی فدرر و او در دور نیمه‌نهایی نیز منتفی شده است اما پایین جدول، بازیکنان شاخصی حضور دارند.

رافائل نادال به مصاف «دومنیک تیم» پدیده اتریشی خواهد رفت. ژیل سیمون فرانسوی هم توانست گریگور دیمیتروف را شکست دهد که نتیجه درخور توجهی بود. سیمون به مصاف واورینکا خواهد رفت که در میامی، کارنامه بسیار ضعیفی را به جا گذاشت.

یکی دیگر از شگفتی‌های دور دوم را بازیکنی از بوسنی و هرزگوین رقم زد. «دمیر جمهور» توانست توماس بردیچ از بر‌ترین بازیکنان دنیا را مغلوب کند. حذف بردیچ، مسیر اندی ماری را برای راهیابی به مراحل بالا‌تر هموار خواهد کرد. ماری در اولین بازی هیوز هربرت فرانسوی را حذف کرد.

XS
SM
MD
LG