لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

شکست فاجعه‌بار کارزار توئیتری پلیس نیویورک


اداره پلیس شهر نیویورک با هدف ارائه چهره فعال و مثبتی از فعالیت و پرسنل این اداره، تبلیغاتی را روی شبکه توئیتر شروع کرد که از نظر تبلیغاتی به یک شکست فاجعه‌بار انجامید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در متن این آگهی که روی صفحه توئیتر پلیس نیویورک منتشر شده از مردم خواسته شده بود که اگر همراه با ماموران پلیس این شهر عکسی گرفته‌اند آن را به نشانی صفحه توئیتر این اداره ارسال کنند. وعده داده شده بود که این عکس‌ها یا حداقل گزیده‌ای از آنها روی صفحه فیس‌بوک منتشر خواهد شد. اداره پلیس به این وسیله می‌خواست به نوعی قدردانی مردم شهر از خدمات این اداره را نشان دهد.

ولی نتیجه آن برخلاف انتظار اداره پلیس فاجعه بار بود. مردم به جای عکس‌های یادگاری با ماموران پلیس تصاویری از بدرفتاری آنها با مردم را ارسال و منتشر کردند.

تصاویر مربوط به لحظه دستگیری افراد به خصوص در جریان تظاهرات به سرعت روی شبکه‌های اجتماعی منتشر و در ابعاد وسیع به گردش درآمد. به عنوان مثال در یکی از این عکس‌ها یک مامور پلیس موهای یک زن جوان سیاهپوست را می‌کشد در حالیکه این زن دستبند به دست دارد و بازداشت شده است. در عکس دیگری یک مرد ۸۴ ساله دیده می‌شود که در لحظه بازداشت توسط پلیس صورتش خون آلود و زخمی است.

به گزارش خبرگزاری فرنسه در زیر یکی از عکس‌ها که لحظه حمله ماموران پلیس نیویورک به تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد، یکی از شعارهای تبلیغاتی اداره پلیس به شکل طعنه‌آمیزی دستکاری شده که متن آن این است :«اداره پلیس نیویورک با مردم ساکن شهر رابط بسیار خوب و نزدیکی دارد و به ضرب باتوم روح و قلب مردم را تسخیر می‌کند.»

یکی دیگر از اقدامات پلیس شهر نیویورک که در خلال این عکس‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است طرح موسوم به «متوقف کردن و بازدید بدنی مظنونان» است. منتقدان می‌گویند که پلیس در این طرح خود به شکل تبعیض‌آمیز و ناعادلانه‌ای جوانان متعلق به اقلیت‌های نژادی را هدف می‌گیرد.

اداره پلیس نیویورک هنوز هیچ عکس مثبت و شادی را از آنچه که مردم ممکن است برای آن اداره فرستاده باشند روی صفحه فیس بوک خود منتشر نکرده است.
XS
SM
MD
LG