لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

واحدی: دادستان با انتقال فاطمه و مهدی کروبی به محلی دیگر موافقت کرده است


مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی از مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی خواسته‌اند با انتقال آنها به مکانی دیگر موافقت کنند. آقای کروبی و همسرش از ۲۵ بمهن ماه سال گذشته در بازداشت خانگی هستند.

مجتبی واحدی، مشاور ارشد مهدی کروبی می‌گوید که مقام‌های دادستانی با این در خواست موافقت کرده‌اند.

مجتبی واحدی در مورد آخرین وضعیت مهدی و فاطمه کروبی به رادیو فردا می‌گوید:

مجتبی واحدی: من از قبل توضیح دادم که مجتمع مسکونی که سه دانگش متعلق به آقای کروبی و خانواده‌شان هست و سه دانگ متعلق به افراد دیگر، چند ماه است به صورت غیرقانونی و غیراخلاقی و روش بسیار بدی به صورت کلی توسط وزارت اطلاعات اشغال شده. در آن واحدی که آقای کروبی و خانمشان در آن زندانی هستند، تصرفات عمده‌ای شده است. پنجره‌ها کور شده، وسایل خانه، کتاب‌ها و وسایل شخصی آقای کروبی خارج شده. آن واحد به یک زندان اختصاصی تبدیل شده است. کل مجتمع هم در اختیار وزارت اطلاعات است. آنجا یک زندان واقعی است. کار غیرحقوقی و غیراخلاقی‌ای است که وزارت اطلاعات انجام داده این است مدتهاست که آقای کروبی درخواست کرده بود که اجازه بدهند ایشان به جای دیگر منتقل شوند، منزل دیگری تهیه کنند. یا اجاره یا خریداری که مردم بتوانند به منازلشان برگردند. اکنون دادستان با این کارموافقت کرده است.

محل جدیدی که آقای کروبی و خانمشان مایل هستند به آنجا منتقل شوند، چه ویژگی خواهد داشت؟

فکر نمی‌کنم تمایل آقای کروبی و خانمشان خیلی مهم باشد. بایستی محل از نظر وزارت اطلاعات و قوه قضاییه طوری باشد که آنها بتوانند همینطور آنجا را به صورت مغول‌وار تصرف کنند و شبانه روز در آن مستقر باشند و حتما باید ویژگی‌هایی داشته باشد. من نمی‌دانم استانداردهای وزارت اطلاعات برای یک زندان خانگی چیست؟ ولی آنچه مسلم است من باید اظهار تاسف کنم از این کار غیرحقوقی، غیراخلاقی و غیرانسانی وزارت اطلاعات.

آخرین خبری که شما در مورد آقای کروبی و همسرشان دارید، چیست؟

من قبلا هم گفته‌ام آقای کروبی در زندان خانگی است آن هم زندانی که حتی از حقوق اولیه یک زندانی معمولی محروم است. آقای کروبی حق هواخوری هنوز در این مدت نداشته که از منزل خارج شود توی حیاط برود. هیچ کتاب و روزنامه‌ای در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. تماس تلفنی اصلا نداشته. ولی خبری که ما داریم ایشان به لحاظ روحیه و مبانی فکری و استقامت در برابر آن مبنایی که نظر خودشان است و تشخیص داده‌اند، آنطور که شنیده‌ایم محکمتر از قبل شده‌اند که کوتاه نیامده‌اند. به لحاظ جسمی هم به هر حال شرایط محدود زندان، شرایط محدود غذایی و برخی مسائل دیگر اذیت می‌کند. ولی ایشان ورزش‌های روزانه‌شان را به خوبی انجام می‌دهند. حتی اخیرا یک ورزشی اضافه کرده‌اند. روزی دو ساعت پشت سر هم پیاده روی می‌کنند با سرعت زیاد در داخل‌‌ همان مجتمع در داخل‌ همان آپارتمان محدود.
کسانی که امروز می‌گویند آقای کروبی سکته کرده،‌‌ همان کسانی هستند که دو ماه پیش روی سایت‌هایشان نوشتند که آقای کروبی دارد توبه نامه می‌نویسد. این‌ها‌‌ همان آدم‌ها هستند. آرزوی خودشان را می‌نویسند.
XS
SM
MD
LG