لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

امیر قطر از برگزاری نخستین انتخابات مجلس در سال ۲۰۱۳ خبر داد


.
.
شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر از برگزاری اولین انتخابات مجلس شورای این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر، شیخ حمد بن خلیفه که در افتتاح دوره جدید مجلس شورای انتصابی سخن می‌گفت، اظهار داشت: «من از تریبون این مجلس اعلام می‌کنم که تصمیم گرفتیم نیمه دوم سال ۲۰۱۳ انتخابات مجلس شورا برگزار کنیم.»

او افزود: «ما می‌دانیم که این گام‌ها برای دستیابی به کشور قطر پیشرفته و انسان قطری توانا برای مقابله با چالش‌های دوران ساخت وطن ضروری است. ما مطمئنیم که شما در حد و اندازه‌های مسئولیت هستید.»

‌هم‌اکنون مجلس شورای قطر نقش مشورتی دارد. امیر قطر با این حال مشخص نکرد که آیا به این مجلس وزن بیشتری داده خواهد شد یا نه.

قطر از منابع بزرگ گاز طبیعی برخوردار است و جمعیت ۳۵۰ هزاری آن درآمد بالا و زندگی مرفه‌ای دارند.

شیخ حمد بن خلیفه در سال ۱۹۹۵ قدرت را در یک انقلاب سفید از پدرش ستاند.

شادی حمید مدیر پژوهش‌ها در مرکز بروکینگز دوحه درباره تصمیم اعلام شده از سوی امیر قطر به خبرگزاری رویترز گفت: «قطر نقشی برجسته در پشتیبانی از دموکراسی در کشورهایی همچون لیبی ایفا کرد. این تصمیم می‌تواند قطر را به عنوان موافق با دموکراسی به جهان بشناساند.»

او افزود: «یکی از انتقادهایی که به قطر وارد می‌شد این بود که چرا دست به اصلاحات داخلی نمی‌زند. اکنون به نظر می‌رسد نظام حاکم بر قطر این اصلاحات را آغاز کرده است.»

قطر که شبکه خبری الجزیره را در اختیار دارد، موفق شد میزبانی جام جهانی سال ۲۰۲۲ را به دست آورد.

شادی حمید می‌گوید: «اکنون نگاه جهان به سمت قطر دوخته شده است به همین دلیل این کشور باید به نوع نگاه دیگران به خود توجه کند.»
XS
SM
MD
LG