لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

علیرضا رجایی از زندان اوین به مرخصی آمد


 علیرضا رجایی
علیرضا رجایی
علیرضا رجایی روزنامه‌نگار و فعال مذهبی که در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران محبوس است، یکشنبه ۲۷ بهمن، به مرخصی آمد. خبر مرخصی علیرضا رجایی را همسرش در صفحه فیس‌‌بوک خود اعلام کرده است.

علیرضا رجایی پس از انتخابات ریاست جمهوری در جریان بازداشت فعالان سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دوبار بازداشت شده بود؛ او یک بار در‌‌ همان سال ۱۳۸۸ و بار دیگر در سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پس از بازداشت دوم، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی حداد، به اتهام عضویت در ائتلاف نیروهای ملی و مذهبی، اقدام علیه امنیت ملی و نظام جمهوری اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به چهار سال حبس و پنج سال محرومیت از تمامی حقوق اجتماعی و حق عضویت در تشکیل‌های سیاسی و نهادهای مدنی محکوم شد.

رجایی پیش از آن و دو سال ۱۳۷۹ هم به همراه جمعی دیگر از فعالان ملی و مذهبی بازداشت شده بود. او در سال ۱۳۸۱ نیز توسط قاضی حداد به سه سال زندان و پنج سال محرومیت از تمام حقوق اجتماعی محکوم شده بود.

رجایی در دوره زندان اخیرش تنها یک بار و به مدت سه روز در روز هجدهم شهریور ۱۳۹۱ به مرخصی آمده بود.

علیرضا رجایی که عضو هیات مدیریه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران است، مدیریت انتشارات گام نو را نیز بر عهده دارد. او مدیر گروه سیاسی در تحریریه روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط را در سال‌های ریاست جمهوری محمد خاتمی برعهده داشت.

او در انتخابات مجلس ششم در سال ۱۳۸۷ کاندیدای ائتلاف نیروهای ملی و مذهبی در تهران بود که برپایه نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور، او با کسب رده بیست هشتم می‌بایست به مجلس شورای اسلامی راه می‌یافت. اما پس از بازشماری آرا و ابطال برخی از حوزه‌ها توسط شورای نگهبان، رجایی از فهرست نامزدهای منتخب خارج شد و غلامعلی حداد عادل وارد مجلس شد.
XS
SM
MD
LG