لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

پوشش زنده گفت‌وگوی حسن روحانی

صدا و سیما سرانجام مصاحبه حسن روحانی را با تاخیر پخش کرد. حسن روحانی در ابتدای مصاحبه از کسانی که با وجود تاخیر در پخش این گفت‌وگو همچنان منتظر مانده‌اند، تشکر کرد. ایرنا اعلام کرده بود عزت‌الله ضرغامی مانع پخش زنده شده است.

روحانی گفت به خاطر نقصان در کار دولت و در مورد نحوه توزیع سبد کالا از مردم عذرخواهی می‌کنم.
روحانی گفت به خاطر مشکلات پیش آمده در نحوه توزیع سبد کالا متاثر شده است. وی تاکید کرد سبد کالایی جایگزین یارانه نیست.
روحانی گفت دشمنان می‌خواهند ایران‌هراسی ایجاد کنند و در سایه آن هر کاری می‌خواهند بکنند. وی افزود هدف ما این بود که ضربه‌ای به این گفتمان بزنیم. وی گفت به توطئه ایران‌هراسی ضربه زدیم و این قدم اول بود. روحانی گفت آمریکایی‌ها هر روز ناچارند مصاحبه کنند و راست و دروغ را به هم ببافند به خاطر اینکه تحت فشارند.
روحانی افزود ما نمی‌گوییم کار ما نقص ندارد.
روحانی درباره سخنرانی یک روز پیش از این در دانشگاه گفت انتقاد خوب است و او از دانشگاهیان خواسته است که وارد نظر بشوند و در مورد مسائل داخلی و خارجی بحث کنند. روحانی گفت توافق ژنو برد-برد بود اما بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید برد-باخت باشد.
روحانی گفت تاکنون ۱۱۷ گروه سیاسی در این مدت از ایران بازدید کرد‌ه‌اند. وی گفت ترافیک شدیدی از سرمایه‌گذاران و مقام‌های سیاسی برای دیدار از ایران به وجود آمده است. وی گفت داووس برای شدت بخشیدن به این روند بود. وی گفت تحول اقتصادی در راه خواهد بود.
روحانی گفت در بحث سرمایه‌گذاری دولت موفق عمل کرده و این حرکت در آغاز راه خودش است.
روحانی سفر خود به اجلاس شانگهای و نیویورک را یه موفقیت دانست و نیز حرکت‌های اقتصادی دولت را رضایت‌بخش دانست. روحانی به کند شدن شتاب تورم اشاره کرد و گفت دولت نمی‌خواهد از بانک مرکزی استفاده ابزاری کند و ایجاد نقدینگی مهارگسیخته کند. وی گفت شکستن رکود اولویت دولت است اما همزمان امکان مهار تورم و بیکاری به میزان مطلوب وجود ندارد.
روحانی گفت در سفرهای استانی نمی‌خواهد تصمیمات غیرکارشناسی بگیرد. وی افزود پیش از رفتن به این استان بررسی‌های در تهران به ویژه در مورد آب و کشاورزی انجام شده بود. روحانی می‌گوید آب مردم اهواز تامین شده است.
روحانی از مردم خوزستان که به تازگی میزبان وی بودند قدردانی کرد و به خاطر نقش آنها در دوران جنگ از آنها به بزرگی یاد کرد.
روحانی می‌گوید بحث اصلی در دیدار با نمایندگان روند هدفمند کردن یارانه‌ها بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG