لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

رویانیان خبر استعفای خود از پرسپولیس را تایید کرد


محمد رویانیان خبر کناره‌گیری از مسئولیت‌های خود در ستاد سوخت کشور و باشگاه پرسپولیس را تایید کرده است.

همزمان، بهروز منتقمی معاون پرسپولیس که در دفتر ریاست جمهوری حاضر شده بود، گفته است برای دریافت سند مالکیت ورزشگاه درفشی‌فر به آنجا رفته و از شایعه مدیرعاملی خودش بی‌اطلاع است.

این نخستین بار نیست که محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس، در رسانه‌ها از سمت خود کناره‌گیری کرده و سپس اعلام می‌کند با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد! به همین خاطر رسانه‌های ورزشی با تردید به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

در همین باره معاون اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفته است رویانیان به عنوان میر عامل باشگاه پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد. محمد شیخان در مصاحبه با خبرگزاری فارس تاکید کرده رویانیان در پرسپولیس می‌ماند اما توضیحی در این باره نداده است.

با این حال، پس از این اظهار نظر معاون اطلاع‌رسانی رئیس جمهور، رویانیان به بخش خبری ۲۰:۳۰ گفت: «امیدوارم با استعفایم موافقت کنند و اگر دلم برای فوتبال تنگ شد از تلویزیون مسابقه‌ها را تماشا می‌کنم.»

رویانیان در گفت‌وگوی خود با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز خود با رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد گفت: «درخواست کردم تا به دلیل خستگی، از ریاست ستاد سوخت کناره‌گیری کنم. از وزیر ورزش نیز درخواست کرده‌ام تا از پرسپولیس کنار بروم. نگرانم که نتوانم به دلیل خستگی وظایف خود را به طور کامل انجام دهم، لذا درخواست کرده‌ام به شغل قبلی خود در ستاد کل نیروهای مسلح بازگردم.»

خبر استعفای رویانیان سوژه اصلی بازیکنان پرسپولیس در تمرینات این تیم بود. در حالی که مدت زیادی تا شهرآورد تهران باقی نمانده است. برخی بازیکنان برای کسب اطلاع دقیق، با رویانیان تماس گرفتند اما با تلفن خاموش او مواجه شدند.

علی پروین از پیشکسوتان پرسپولیس درباره استعفای رویانیان به فارس گفت: «باید رویانیان را حفظ کنیم تا بتوانیم به فوتبال درآمدزا برسیم. در صحبتی که با او داشتم بسیار شاداب و سرحال بود و به همین دلیل هواداران زیاد ناراحت نباشند، البته رویانیان در پرسپولیس اذیت شده و خیلی‌ها سعی کردند که سنگ جلوی پای او بیاندازند.»

تعدادی از هوادارانِ نگران مورد نظر علی پروین، آن دسته از هوادارانی هستند که با بنر بزرگ محمد رویانیان هر هفته در ورزشگاه آزادی و ورزشگاه های سایر استان ها حضور پیدا می‌کنند.

ایجاد تنش میان پرسپولیس و استقلال

ساعتی بعد از اعلام استعفای رویانیان، سرمربی تیم فوتبال استقلال با اعلام این که رویانیان زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است، گفت: «باید از اهل فن استفاده کنیم. رویانیان یک مدیر ارزشی و اخلاقی بود. حالا اگر استعفایش قبول شود، به عنوان یک استقلالی از زحماتش در پرسپولیس تشکر می‌کنم. به نظر من او یکی از بهترین مدیران تاریخ باشگاه پرسپولیس بود.»

این اظهارات امیر قلعه‌نویی با واکنش شدید سرپرست باشگاه پرسپولیس مواجه شد. او به ایسنا گفت: «دوستان این قدر زود خوشحالی خود را بابت رفتن یا نرفتن رویانیان بروز ندهند. بیشتر به اتفاقات و حاشیه‌های تیم خود بپردازند، چون پرسپولیس بر خلاف استقلال به این راحتی‌ها وارد حاشیه نخواهد شد.»

سعید شیرینی که بنا بر اعلام خودش، قبلاً در خرید و فروش اتومبیل فعالیت می‌کرده، ادامه داد: «بهتر است قلعه‌نویی که اتفاقا خیلی هم اهل فن است بیشتر به مشکلات بازوبند کاپیتانی و قهر بودن بزرگان این تیم با یکدیگر بپردازد و آنها را حل و فصل کند و بگذارد خود پرسپولیسی‌ها در مورد مسائل پرسپولیس اظهار نظر کنند.»

سرپرست پرسپولیس یادآور شد: «شهرآورد تهران چند روز زودتر و از بیرون زمین شروع می‌شود. با این حال خیال هواداران پرسپولیس راحت باشد. بازیکنان، گل‌محمدی و کادر فنی هم‌ قسم شده‌اند که این بازی را در زمین و مستطیل سبز ببرند و قبل از این بازی حساس به هیچ عنوان وارد حاشیه نخواهند شد.»

اظهارات شیرینی نیز بدون پاسخ نماند. روابط عمومی باشگاه استقلال اعلام کرد نمی‌دانیم شیرینی به کجای مصاحبه قلعه‌نویی معترض شده است. قلعه‌نویی گفته رویانیان از بهترین مدیران تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده و یک مدیر ارزشی و اخلاقی است. آن وقت شیرینی جواب داده که قلعه‌نویی به مسئله بازوبند در استقلال برسد.

مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در این باره گفته است: «باید از شیرینی بپرسیم شما دارید می‌آیید یا دارید می‌روید؟ تکلیف‌تان با خودتان مشخص نیست. وقتی کارشناسان می‌گویند باید از داخل ورزش افراد را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنید، در همین مواقع معنی خود را نشان می‌دهد. خواهش می‌کنم حرمت‌ها را حفظ کنید. اول مصاحبه را دقیق بخوانید و بعد اظهار نظر کنید.»
XS
SM
MD
LG